توسعه رشته‌های پزشکی افغانستان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر تحصیلات عالی کشور افغانستان گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در عرصه های پزشکی با دانشگاه های افغانستان همکاری داشته باشند. تلاش خواهیم کرد که با این همکاری، خلا کمبود برخی رشته های پزشکی در افغانستان را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی کشور افغانستان صبح امروز در اولین کنفرانس مجازی دانشگاه‌های منتخب کشور افغانستان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده و اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک از افتخارات جمهوری اسلامی و نهاد غیر دولتی، نقش پررنگی در توسعه علم و فرهنگ ایران دارد.

وی افزود: نشست امروز با هدف تجدید حیات فرهنگ و تمدن اسلامی و ارتقای روابط دو کشور دوست و همسایه برگزار شده است. جا دارد از همکاری های ایران در عرصه های علمی و فرهنگی و حوزه آموزش عالی، تشکر و قدردانی داشته باشم. ایران در دو دهه اخیر تکیه گاه محکمی برای افغانستان بوده است. 

بصیر ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۲ میلیون مهاجر افغان در کشور ایران زندگی می کنند که از امکانات آموزشی لازم برخوردار هستند. دانشگاه آزاد واحد کابل نقطه عطفی در حوزه آموزش کشور افغانستان است که نقش مهمی را در توسعه آموزش عالی این کشور ایفا کرده است. ارتقای ظرفیت واحد کابل، راه اندازی رشته های مختلف و توسعه تحقیق و پژوهش، از جمله اهداف این دانشگاه محسوب می شود.

وزیر تحصیلات عالی کشور افغانستان تصریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، الگوی خوبی برای جوانان کشور افغانستان خواهد بود و ما از  تجربه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در عرصه های پزشکی با دانشگاه های افغانستان همکاری داشته باشند. تلاش خواهیم کرد که با این همکاری، خلا کمبود برخی رشته های پزشکی در افغانستان را جبران کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افغانستان در یک دهه اخیر، پیشرفت قابل توجهی در حوزه آموزش داشته است؛ همکاری مشترک با ایران می تواند در این مسیر به ما کمک کند تا پیشرفت بیشتری را در این زمینه داشته باشیم. همکاری های علمی و دانشگاهی با ایران می تواند در ارتقای علم و فرهنگ کمک کننده باشد و ما را در مسیر توسعه و پیشرفت علم، ثابت قدم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =