نامزد عامل انفجار «نشویل» یک سال قبل به پلیس هشدار داده بود

بنابر گزارش‌ها، نامزد «آنتونی کویین وارنر» مظنون انفجار روز کریسمس در شهر نشویل آمریکا، یک سال قبل از این واقعه به پلیس درباره تلاش وارنر برای ساخت بمب در ون منفجر شده گزارش داده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به گزارش وبگاه خبری «هیل»، روزنامه «تنسین» به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد نیروهای پلیس به خانه «آنتونی کویین وارنر» مظنون انفجار اخیر در نشویل بعد از هشدار نامزد وی مبنی بر اقدام او برای ساخت بمب، سر زده بودند.

بنابر گزارش پلیس به تاریخ بیستم و یکم اوت سال ۲۰۱۹ که به دست این روزنامه محلی رسیده، نامزد وارنر به پلیس گفته بود که او در حال ساخت بمب در خودروی ون خود در خانه‌اش است. وکیلی که در این خصوص نماینده وارنر و نامزدش بود به دلیل نگرانی از اظهارات نامزد وارنر با پلیس تماس گرفته بود.

گفته می‌شود این وکیل بعداً اعلام کرد وارنر می‌داند در حال انجام چه کاری است و قادر به تولید بمب است.

بنابر گزارش این روزنامه محلی، پلیس سپس به خانه وارنر می‌رود و ون او را می‌بیند که پشت خانه پارک شده بود. سخنگوی پلیس نشویل به این روزنامه گفت که وقتی پلیس به خانه او رفت هیچ شواهدی از جرم ندید و اجازه ورود به خانه یا املاک حصارکشی شده وی را هم نداشت. گزارش پلیس نشویل برای اف‌بی‌آی هم فرستاده شد که در آن جا هم هیچ سوءسابقه‌ای از وارنر یافت نشد.

«دون آرن» سخنگوی پلیس نشویل در ادامه گفت هیچ اطلاعات دیگری درباره وارنر بعد از اوت ۲۰۱۹ مورد توجه اداره پلیس نشویل یا اف‌بی‌آی قرار نگرفت.

این اطلاعات در حالی است که مقامات آمریکایی همچنان در حال تحقیق درباره انگیزه‌های احتمالی بمبگذاری انتحاری روز کریسمس در شهر نشویل ایالت تنسی هستند.

«دیوید راوش» مدیر دفتر تحقیقات تنسی روز دوشنبه به برنامه «تودی» شبکه «ان‌بی‌سی»  گفت از آن جا که مظنون انفجار نشویل کشته شده، شاید انگیزه اصلی این انفجار هرگز مشخص نشود.

یکی از همسایگان مظنون هم در ارتباط با انفجار روز کریسمس در شهر نشویل ایالت تنسی به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت مظنون در سخنانی عجیب درست چند روز قبل از این حادثه به وی گفته بود که «دنیا هرگز او را فراموش نخواهد کرد».

بنابر اعلام پلیس آمریکا، عامل این حمله انتحاری آنتونی وارنر ۶۳ ساله بوده که در زمان انفجار کشته شده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین گفته که آنها گمان نمی‌کنند که فرد دیگری در تدارک و انجام این حمله دست داشته و معتقدند خطر دیگری شهر نشویل را تهدید نمی‌کند.

عصر جمعه انفجاری مهیب، شهر نشویل واقع در ایالت تنسی را لرزاند. دفتر مدیریت اورژانس نشویل در این باره گفت، در این حادثه یک ون مسافرتی بزرگ پارک شده در کنار خیابان منفجر شد و به ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد شد. پلیس آمریکا می‌گوید در این حمله فقط خود او کشته شد و سه تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این برخی رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش دادند بازرسان می‌گویند که به‌نظر می‌رسد انفجار نشویل با هدف اقدام انتحاری بوده است».

این حمله، علاوه بر مختل کردن عملکرد پلیس، خدمات اورژانس و فرودگاه بین‌المللی نشویل در ایالات می‌سی‌سی‌پی، کنتاکی، آلاباما و جورجیا را نیز با اختلال مواجه کرد.  

کد خبر: 1085997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =