دولت در واردات واکسن کرونا سرعت به خرج دهد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از دولت خواست تا زمان تولید واکسن ایرانی، نسبت به تسریع در واردات واکسن برای گروه های در معرض خطر، اقدام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا زالی، روز چهارشنبه در رزمایش شهید سلیمانی با عنوان کنترل همه گیری کرونا در محله مشیریه تهران، گفت: آزمایش واکسن تولید داخلی کرونا که دیروز صورت گرفت، سرآغاز تولید تعداد زیادی از انواع واکسن‌های کرونا در کشور خواهد بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اضافه کرد: در روزهای پیش رو فناوری ساخت واکسن کرونا با پلتفرم‌های دی. ان.‌ای و آر. ان. ای، پروتئین ساب یونیت و نوترکیب که در مؤسسه‌های علمی و با سابقه کشور به مرحله انسانی نزدیک شده است، به بهره برداری خواهد رسید.

زالی با بیان اینکه ساخت واکسن چندین بال علمی دارد که هم اکنون در کشور در مرحله اجرا است، افزود: ساخت و تولید این واکسن‌ها نشان می‌دهد که کشورمان در حوزه تولید واکسن با سرعت به سمت جلو در حرکت است، اما از آنجایی که جمعیت کشورمان زیاد و فرایند ساخت واکسن‌ها زمان بر است از دولت می‌خواهیم، واردات واکسن‌های کرونا را سرعت بخشد تا به گروه‌های پرخطر و اولویت دار، تزریق شود.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا به خاطر پیچیدگی این ویروس بسیاری از شرکت‌های واکسن ساز دنیا اقدام به ساخت واکسن کردند که ۱۵۶ شرکت بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان که سابقه واکسن سازی داشتند وارد عمل شدند و تنها ۱۰ درصد از این شرکت‌ها توانستند به مراحل بعدی ساخت واکسن برسند و کشور ما با وجود دانش علمی بالا در این زمینه موفق عمل کرده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران، در ادامه با بیان اینکه طرح محله محور شهید سلیمانی با عنوان کنترل همه گیری کرونا با موفقیت به پیش می‌رود، گفت: این یک طرح مردمی موفق است که به کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر در کرونا کمک شایانی کرده است.

زالی اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی نماد ملی ما در عرصه‌های خودباوری و عزت است که با تواضع و مردم داری توانست به این مرحله از محبوبیت برسد.

وی تاکید کرد: اگر امروز مردم دنیا و همه مستضعفان جهان به شهید سلیمانی به عنوان شهید فراملی و ملی نگاه می‌کنند به خاطر روحیه مردم داری و سلوک ایشان بود که فارغ از جایگاه و مقامی که داشت با مردم احساسی و عاطفی برخورد می‌کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ردیابی و شناسایی بیماران کرونایی را از راهبردهای اصلی طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: در این طرح همه مردم، بسیجی‌ها و کادر درمان مشارکت دارند که در مرحله اول شاهد پیشگیری از کرونا بودیم و در مراحل دیگر ردیابی و شناسایی بیماران کرونایی و کنترل شدت این ویروس هستیم.

وی تاکید کرد: در این طرح شاهد شکل گیری فعالیت‌های گروهی، مشارکت جمعی، همدلی و همگرایی مردم هستیم که به محله‌های تهران دوباره هویت و عزت بخشید پیش از این در شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان در بعضی از محله‌ها مشکل ساختاری داشتیم که با همکاری سپاه و بسیج شاهد شکل گیری مویرگی بهداشتی در محله‌های شهر هستیم.

زالی گفت: طرح شهید سلیمانی به محله‌ها عاطفه انسانی را دوباره هدیه داد و بسیجی‌ها به عنوان سفرای سلامت در کنار مدافعان سلامت و کادر درمانی قرار گرفتند و خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =