مرز «گمشاد» منطقه سیستان در کار ویژه مرزهای کشور تصویب شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی گمشاد در شمال این استان به عنوان دومین مرز رسمی زمینی با کشور افغانستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار داشت: هم‌اینک مرز میلک در شمال استان، تنها مرز رسمی در طول نوار مرزی ۲۹۴ کیلومتری با افغانستان است که با توجه به مراودات تجاری استان با این کشور و افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیتی با آن، نیاز به راه‌اندازی مرزهای رسمی بیشتر احساس می‌شد که با راه‌اندازی مرز رسمی گمشاد، دسترسی منطقه به ولایت‌های مختلف افغانستان تسهیل می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که مرز گمشاد پس از اخذ موافقت طرف افغانستانی، همانند مرز رسمی ریمدان، رسماً افتتاح می‌شود ادامه داد: مرز رسمی گمشاد از موقعیت جغرافیایی و سیاسی مناسبی برخوردار است به طوری که از طریق این مرز امکان دسترسی ۲ استان نیمروز و فراه افغانستان را به صورت مستقیم و استان‌های قندهار، هلمند و هرات را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایجاد مرز رسمی در مرز کوهک در حوزه سراوان با پاکستان نیز در کار ویژه مرزهای رسمی کشور، قبلاً مصوب شده و هم‌اینک در مرحله پیگیری اخذ موافقت دولت پاکستان است.

وی با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان که در ۲۹ آذر سالجاری با حضور وزیر راه شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی و دیگر مقامات کشور پاکستان برگزار شد؛ تصریح کرد: افتتاح مرزهای رسمی با کشورهای همجوار باعث افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیت را فراهم آورده و بستر توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و همچنین تحول در سطح ملی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =