تاخت و تاز وارث تنگستان در پرتغال

مهدی طارمی که روزگاری توسط علی دایی کشف و به فوتبال کشورمان معرفی شد، حالا به یکی از بهترین لژیونرهای ایرانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- امیرکریمی(کارشناس و تحلیل گر فوتبال)؛ پرتغالی‌هایی که در گذر تاریخ بارها با کشتی های خود به جزایر و سواحل جنوبی ایران نزدیک شدند به نیت استعمار و انجا را مورد تاخت وتاز خود قرار دادند حالا خیره به استعداد  یکی از فرزندان آن دیار شده اند و برایش هورا و سر و دست می شکنند. شاید روزی که علی دایی دست روی مهاجم بی نام ونشان آن روزهای بوشهر گذاشت کمتر کسی باور این سطح از پیشرفت را از او داشت. دو فصل آقای گلی در لیگ برتر ، حضور در جام جهانی و حالا آقای گلی در پرتغال و درخشش در پورتو.

پرسپولیس و دربی ۸۰؛
اتفاقا در زمان دایی خیلی به او مجال بازی داده نشد و یا شاید عمر مربیگری دایی این اجازه را نداد اما دقیقا شروع دیده شدن طارمی در زمان حمید درخشان و اتفاقا در دربی هشتاد بود که پایه گذار اصلی کامبک پرسپولیس و شکست استقلال بود. بعد از این بازی بود که طارمی کم کم جایگاه ثابت خود را پیدا کرد و راه آقای گلی را در فصول بعدی و در زمان برانکو در پیش گرفت و بار خط حمله این تیم را به دوش کشید.

تیم ملی و آغاز راه جدید؛
طارمی در تیم ملی هم خوش درخشید، هم در رساندن آن به جام جهانی که گل های سه امتیازی بسیاری زد،هم در دل بازی ها چهره مناسبی از خود به نمایش گذاشت و نظرها را به سوی خود جلب کرد. اما طارمی بعد از حضور کوتاه مدت در قطر راه پرتغال را در پیش گرفت. عملکرد معجزه آسای او در اولین فصل حضور با ۱۸ گل زده و آقای گلی و رساندن این تیم به لیگ اروپا او را مهره اول تیم نمود. اینجا بود که باشگاههای زیادی خواهان او بودند و در نهایت او مسافر پورتو شد.

دیر مطرح شد، زود اوج گرفت؛
طارمی در حدود بیست و پنج سالگی کشف علی دایی بود، حالا شما فرض کنید این بازیکن در سنین پایینتر مطرح شده بود شاید الان جایگاه بالاتری از پورتو را در اختیار داشت. بازیکنی که بنا بر اظهار خودش وقتی صدای دایی و دعوت او را از گوشی شنید خشکش زده بود و باور آن برایش تعبیر رویایی دست نیافتنی بود.
بازیکنی با این بار فنی از قبیل طول گام و حمل توپ بالا، جاگیری مناسب، قدرت سرزنی هنوز هم جا برای پیشرفت خواهد داشت حتی با سنی حدود سی سال. بازیکنی که دو سال دوری از فوتبال به دلیل خدمت سربازی که استعدادهای بسیاری را فنا می کند هم نتوانست او را از این راه باز دارد ، حالا که در دل کار و اوج فوتبالی خود قرار دارد و امیدوار به درخشش بیشتر در اروپا.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =