مسئولان فرهنگی بسترهای لازم برای تبیین مکتب مقاومت را فراهم سازند/ نامگذاری یک ساختمان واحد آمل به‌نام سردار دل‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آیت االله آملی، گفت: مسئولان فرهنگی باید بسترهای لازم برای تبیین موضوع مقاومت و زنده نگه داشتن مکتب سلیمانی را با برنامه ریزی دقیق و کاربردی و سپس نظارت و پیگیری و در نهایت اجرایی کردن آن در سطح دانشگاه و جامعه اقدام کنند.

سید محمد وحدت معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آیت االله آملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دانشگاه‌های کشور چقدر در ترویج مکتب شهید سلیمانی موفق بودند؟ اظهار کرد: تا به حال دانشگاه‌ها موفقیت چشمگیری نداشته‌اند. راهکار؛ کتابی تحت عنوان مکتب سلیمانی تدوین شد و به عنوان یک درس یک واحدی یا دو واحدی و یا حداقل در سرفصل دروس عمومی جهت تدریس، اضافه شود.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان در حفظ اصول و محورهای مقاومت، سردار را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، می‌نگرند. دانشگاهیان با یک تئوری کلی، یک طرح جامع و هماهنگ که هدف اصلی آن کمال دانشجویان و تامین سعادت همگانی آنها باشند و در این خطوط اصلی، اصول و روش‌ها، نیازها، مسئولیت‌ها و تکلیف‌ها را مشخص کنند.

وحدت گفت: برای تبیین مکتب شهید سلیمانی باید اول مکتب اسلام را مشخص کرد و سپس به سراغ تشریح شاخص‌های مکتب سلیمانی رفت. این شاخص‌ها را در نظام اخلاقی دانشگاهی معرفی کرده و برای جلوگیری از تحریف مکتب سلیمانی باید شاخص‌های مکتب که همان شاخص‌های مکتب حضرت امام هست پیش روی خود بگذاریم و آن مکتب که ولایت فقیه با آن زنده است، امید دنیای اسلام به آن متصل است، نیاز امروز بشری است، عامل شکل گیری نظام دینی و الهی است. همچنین با برگزاری جلسات منظم و نشست‌های هم اندیشی دوره‌ای منظم با موضوع مکتب مقاومت و استفاده از اساتید خبره حوزه و دانشگاه برای پاسخگویی به سوالات و شبهات در این خصوص باید از تحریف‌ها جلوگیری کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آیت االله آملی، اضافه کرد: همانطوری که دشمنان ما در رسانه‌ها به خصوص در انواع فضای مجازی به تبلیغات علیه نظام مشغول هستند ما هم باید به شکل گسترده‌ای در همه فضاهای مجازی، هم از شبکه‌های مجازی داخلی (سروش و ... ) و هم از شبکه‌های مجازی خارجی (واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و...) با تولید محتوای فرهنگی و نشر حداکثری آن اقدام کنیم که البته در این راه باید بودجه های اختصاصی در نظر گرفته شود.

وحدت تصریح کرد: بهترین شاخص هر روحیه شهادت طلبی و دشمن شناسی، اخلاص و عملگرایی، مقاومت و ایستادگی، اعتقاد به مردم، عدالت اجتماعی و عشق و علاقه به اسلام و اهل بیت و دوست داشتن شدید به معنای واقعی و عمل به دستورات الهی است. آن بزرگوار به تمام معنی ظلم ستیز، عدالت خواه و مدافع محرومان و مستضعفان جهان بود و اسلام او اسلام اهل بیت ما، اسلام مرعوب نشدن در مقابل زورگویان جهان، اسلام تعبد، اسلام تفضل، اسلام زندگی ساز، اسلام علم و معرفت بود و دوستی اهل بیت اسلام، عشق و ارادت خالصانه و توجه و توسل به ائمه را در وجود فرد ترسیم می کند. عشق مردم برگرفته از عشق به قرآن مجید و برخاسته از ایمان کامل او بود به صورتی که دلداده حقیقی دریای محبت معصومین به شمار می‌آمد و هر کسی در این راه باشد پویا و زنده است.

وی تصریح کرد: دفاع از نظام و انقلاب در مکتب جامع قاسم، پاسداری از ارزش ها بود. واژه ارزش یک مفهوم پایه در دل خود دارد و آن ارزیدن و ارزشمند بودن است. ارزش ها در نظام انقلاب مهمترین و اساسی ترین عامل در نظام اعتقادی و بازخوردهای انسان به شمار می آیند. وقتی فرد ارزش‌ها را پذیرفت، آن ارزش‌ها برای او هدف می‌شود و در جهت‌گیری او نقش تعیین کننده‌ای پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سردار معتقد بود اگر کسی به اصول انقلاب پای بند باشد، ما دست او را می بوسیم. همه با هم، دست او را می بوسیم. اصول انقلاب توجه به رهبری است. قبول اصلی ولایت فقیه است و حفظ نظام سیاسی را حفظ ولایت فقیه می دانست و می گفت واالله، واالله این نظام آسیب ببیند بیت ا... الحرام، مدینه، حرم رسول اسلام، نجف و کربلا و... و. قرآن آسیب می بیند و می فرماید برادران و خوهران ایرانی من از اصول نظام و انقلاب مراقبت کنند و آنقدر تاکید می کرد که می فرمودند اگر می‌خواهید با هم باشیم، شرط با هم بودن بیان حول اصول و نظام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آیت االله آملی، گفت: تواضع و از خودگذشتگی و اخلاص و عمل به آنچه که اعتقاد داشت. در واقع ایشان مومن واقعی بود. دنیاگریزی، معنویت، عقلانیت، جاذبه و دافعه وی باعث محبوبیت سردار شد. با معنویت و دنیاگریزی، انسان شایسته قرب الهی می شود. فردی که برای کمک به مردم نذر می کرد تا همه کارهای شخصی وی را مانند پرستار انجام دهد. محبوبیت وی به این خاطر بود که به فرزند می گفت که گرفتن مدال در این دنیا همه ظاهری است و دعا کن که یک روز مدال اخروی را از خدا بگیرم.

وی افزود: سردار تکلیف محور بود. حرکت و تلاش وی فقط برای مردم بود. مراقب بود به کسی تعدی نشود، ظلم نشود. احتیاط هایی می کرد که معمولا در خصوص افراد نظامی خیلی‌ها این احتیاط را لازم نمی‌دانند، ولی او احتیاط می کرد. در مکتب شهید سلیمانی اعتقاد صادقانه به نقش مردم و ارادت به ملت ایران و امت اسلامی می درخشید و به برادران و خواهران می فرماید مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد. به مردم می گفت من شرمنده شما هستم. چنین فردی امروز سرلوحه و تجربه موفق همه مردم ایران و همه ملت است.

وحدت افزود: حرکت در خط رهبری و اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پایبند بودن به اصول انقلاب. مسئولان فرهنگی باید بسترهای لازم برای تبیین موضوع مقاومت و زنده نگه داشتن مکتب سلیمانی را با برنامه ریزی دقیق و کاربردی و سپس نظارت و پیگیری و در نهایت اجرایی کردن آن در سطح دانشگاه و جامعه اقدام کنند.

وی تأکید کرد: وقتی واقعیت‌ها به درستی بیان شود و تحلیل درست و منطقی توسط کارشناسان و متخصصان امر در این زمینه صورت گیرد و اعتمادسازی صورت پذیرد در آن صورت می توان برای تقویت آن امیدوار بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آیت االله آملی، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی زیادی را در پیرامون ١٣ دی و شهادت سردار دلها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت االله آملی در حال اجرا داریم که عبارتند از برگزاری وبینار تبیین آثار و برکات شخصیتی حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت السلام و المسلمین حاج آقا اسلامی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران و حسن شمشادی از خبرنگاران جبهه مقاومت و کارشناس منطقه، برگزار سخنرانی سردار حسن نیا و مداحی گیلانی، اهدای لوح تقدیر به خانواده‌های معزز شهدا و مدافع حرم و همرزمان حاج قاسم، اختصاص یک ساختمان دانشگاه بنام سردار دلها و رونمایی از آن.  تاکنون ٢٨ نفر در جشنواره «از حماسه تا حماسه» شرکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =