آیت‌الله مصباح تجلی وجودی سراسر معرفت و عشق به پروردگار و اهل بیت بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی رحلت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی رحلت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت و تاکید کرد که آیت‌الله مصباح یزدی تجلی وجودی سراسر معرفت و عشق به پروردگار و اهل بیت عصمت و طهارت بود که عمر با برکت خود را به توسعه و تعمیق معارف الهی اختصاص داد.

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: روح بلند فقیه و فیلسوف انقلابی و عمار رهبر حکیم انقلاب علامه مصباح یزدی به لقا الله پیوست. آیت‌الله مصباح یزدی تجلی وجودی سراسر معرفت و عشق به پروردگار و اهل بیت عصمت و طهارت بود که عمر با برکت خود را به توسعه و تعمیق معارف الهی اختصاص داد. آن شخصیت اندیشمند و الهی قبل و بعد از انقلاب در راه تحقق و استقرار جمهوری اسلامی ایران و همراهی و همدلی و حمایت عالمانه از امام خمینی اعلی‌الله مقامه‌الشریف و حکیم دور اندیش انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ادام‌الله عزه‌الشریف تلاش و مجاهدت‌های بسیاری نمود و این روحیه تا واپسین روزهای زندگی ادامه داشت.


در این پیام مطرح شده است: آیه الله مصباح از خلقی حسن و روحیه‌ای با نشاط و پیوندی عمیق با اساتید و شاگردان خود برخوردار بود که محضر علمای برجسته‌ای را درک کرده بود و مفتخر به تلمذ در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، مرحوم علامه طباطبائی و آیت‌الله‌العظمی بهجت بود و در برهه‌های مختلف برای پاسداری از اندیشه و معارف اسلامی در مقابل تفکرات غیر الهی به مناظره و روشنگری در این خصوص پرداخت و با عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی نیز برای شکل‌گیری دانشگاه اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه، تالیف کتب و منابع مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه اقدامات تاثیرگذاری داشت. با تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)؛ هزاران طلبه را برای کشور و اسلام تربیت کرد و تلاش خستگی ناپذیری برای پاسخگویی به شبهات دینی و همچنین تولید نظریه‌ها و برنامه‌های مورد نیاز روز حوزه‌های علمیه و جامعه و نظام اسلامی اختصاص داد.

در پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان شده است: کتاب آموزش فلسفه استاد مصباح بهترین منبع برای آموزش فلسفه اسلامی به علاقه‌مندان این حوزه بود که بارها تجدید چاپ و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شد و تالیفات ارزشمند دیگری از جمله؛ اخلاق در قرآن، انسان‌شناسی در قرآن، آذرخشی دیگر از آسمان کربلا و نظریه سیاسی اسلام از این استاد برجسته به یادگار مانده است. مهمترین ویژگی آیت‌الله مصباح یزدی اعتماد عمیق و باورمندی به ولایت فقیه بود و وی در تمام برهه‌های مختلف تبعیت محض از، ولی فقیه داشت که بدین واسطه انقلابیون ایشان را عمار رهبری نامیدند که به حق این لقب برازنده استاد مصباح بود و ایشان چراغی برای هدایت و حامی اندیشمند برای رهبری انقلاب اسلامی بودند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برخی از فعالیت‌های سیاسی این روحانی عالیقدر پس از پیروزی انقلاب بودند و آیت‌الله مصباح پیش از انقلاب نیز مبارزات سیاسی مانند عضویت در جمعیت یازده نفره داشت و امضای ایشان پای نامه‌ها و بیانیه‌های سیاسی متعددی علیه رژیم ستمشاهی بوده است. امید است شاگردان آن اندیشمند الهی نسبت به حفظ میراث ارزشمند علمی و استمرار فعالیت نهادهای آموزشی و پژوهشی تحت نظر معظم له، از هر سعی و تلاشی دریغ نکنند و این شجره طیبه منشا خدمات ارزشمند برای جهان اسلام باشد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: ارتحال این شخصیت و عالم اندیشمند الهی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و نایب بر حق ایشان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، بیت مکرم این عالم ربانی، شاگردان معظم‌له و عموم مردم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال آرزوی علو درجات را برای ایشان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =