سردار سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌‎دانست/ لزوم تشریح ابعاد زندگی حاج قاسم برای جوانان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: سردار سلیمانی خود را بنده خدا می‌دانست و به همین دلیل تصمیم گرفت که سرباز ولایت باشد.

حجت الاسلام محمد جعفر محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به وظایف دانشجویان برای حرکت در راه سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دانشجویان باید در وهله اول، شناخت کافی از ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی پیدا کنند؛ هرکدام از مسئولان فرهنگی شامل نهاد نمایندگی رهبری، معاون فرهنگی و دانشجویی و مسئول بسیج اساتید و دانشجویی باید در زیر مجموعه‌های خودشان ابعاد زندگی سردار سلیمانی را تشریح  کنند.

وی افزود: خوشبختانه مراکز و نهادهای مرتبط با این حوزه، آثار و کتاب‌های جدیدی را از فعالیت‌های سردار سلیمانی در زمان قبل از انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت منتشر کرده‌اند. درواقع ما باید بخشی از زمان خود را به شناخت زندگی فردی و مباحث اعتقادی این شهید اختصاص دهیم و در بخش دیگر، مدل مدیریتی او را بررسی کنیم.

محمدی ادامه داد: جوانان ما تشنه شناخت الگوهایی مانند سردار سلیمانی هستند و عشق و علاقه نسبت او در میان آن‌ها وجود دارد؛ به همین دلیل اگر ابعاد شخصیتی و زندگی این شهید به خوبی و با معرفت کافی شناخته شود، حرکت در مسیر و راه وی، تسریع خواهد شد و الگوسازی او در زندگی جوانان نهادینه می‌شود. لذا ابتدا جوانان باید شناخت پیدا کنند و سپس آن شناخت را مدیریت و جهت دهی کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اشاره به ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: عبودیت یکی از ویژگی‌های اصلی سردار سلیمانی بود؛ خداوند متعال در قرآن کریم، مهم‌ترین شاخصه یک انسان را عبودیت معرفی کرده است. رسول خدا(ص) در وهله اول، عبد و تسلیم خداوند بود که در نهایت به مقام نبوت رسید. سردار سلیمانی نیز خود را بنده خدا می‌دانست و به همین دلیل تصمیم گرفت که سرباز ولایت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در مسیر سربازی ولایت همه چیز خود را فدا کرد تا این سربازی حفظ شود؛ او مقام، قدرت و موقعیت‌های بالای اجتماعی مانند پیشنهاد ریاست جمهوری را هیچ‌گاه قبول نکرد. سردار سلیمانی عقیده داشت که رهبر انقلاب او را در زمینه کمک به جبهه مقاومت نیاز دارد و به همین دلیل، پیشنهادهایی مبنی بر پست و مقام را نپذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =