پایداری و سکون نسبی هوا در کشور

کارشناس هواشناسی: طی ۵ روز آینده با پایداری و سکون نسبی هوا روبرو هستیم که منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ معصومه احمدی افزود: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، حداقل ۴ تا ۵ روز آینده شرایط پایداری و سکون نسبی هوا ادامه پیدا می‌کند که منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار آلود بودن آسمان به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز، قم و مشهد می‌شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم از روز دوشنبه با وزش باد ملایم جا به جایی هوا اتفاق بیفتد به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران، کرج و اراک.

خانم احمدی افزود: اگرچه همچنان تا ۵ روز آینده مهمترین پدیده در کلانشهرها غبارآلود بودن، کاهش دید و کیفیت هواست.
وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی بارندگی‌ها تنها در نوار شمالی کشور آن هم برای روز سه شنبه با نفوذ هوای سرد و خنک مهیاست که در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، گلستان و خراسان شمالی شاهد بارش خفیف و پراکنده خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی افزود: ماندگاری هوای نسبتا سرد را پیش رو داریم که آب‌های خزر به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه و دریای عمان روز سه شنبه مواج خواهد بود.
خانم احمدی اضافه کرد: در پایتخت نیز غبار صبحگاهی همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها است و دما در گرم‌ترین ساعات به حدود ۱۰ تا ۱۱ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086213

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =