آیت الله مصباح لحظه‌ای از مبارزه با افکار انحرافی از پای ننشست

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی تا آخرین لحظات عمر با برکتش لحظه‌ای از مبارزه با افکار انحرافی از پای ننشست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: عن الامام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام: "فَقِیهٌ وَاحِدٌ یُنْقِذُ یَتِیماً مِنْ أَیْتَامِنَا اَلْمُنْقَطِعِینَ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا بِتَعَلُّمِ مَا هُوَ مُحْتَاجٌ إِلَیْهِ أَشَدُّ عَلَی إِبْلِیسَ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ لِأَنَّ اَلْعَابِدَ هَمُّهُ ذَاتُ نَفْسِهِ فَقَطْ وَ هَذَا هَمُّهُ مَعَ ذَاتِ نَفْسِهِ ذَاتُ عِبَادِ اَللَّهِ وَ إِمَائِهِ لِیُنْقِذَهُمْ مِنْ یَدِ إِبْلِیسَ وَ مَرَدَتِهِ وَ لِذَلِکَ هُوَ أَفْضَلُ عِنْدَ اَللَّهِ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ وَ أَلْفِ أَلْفِ عَابِدٍ."

در این پیام تصریح شده است: یک عالم دین‌شناس که با تعلیم نیازمندی‌های دینی ایتام ما آنان را نجات می‌دهد؛ همان یتیمانی که محروم از حضور ما و دیدن ما هستند، چنین عالمی از هزار عابد بر ابلیس و لشکر او سخت‌تر است. چون همت عابد شخص خودش است و این عالم در کنار نفس خود به نفوس مردان و زنان از بندگان خدا نیز اهتمام دارد تا ایشان را از دست ابلیس و پیروانش نجات دهد این عالم از هزار هزار مرد عابد و هزار هزار زن عابد در نزد خداوند برتر است.

در ادامه این پیام عنوان شده است: درگذشت جانسوز عالم وارسته، فیلسوف ژرف‌اندیش، روشنفکر متعبد، معلم توانمند و مهذب نفوس آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی ضایعه‌ای‌ است جبران‌ناپذیر.شخصیت جامع‌الاطرافی که عمر خویش را در طلب علم و تهذیب نفس و تربیت گسترده شاگردان توانمند صرف کرد.

در این پیام ذکر شده است: زمان‌شناسی دقیق و مدافع سرسخت ارزش‌ها و معارف دینی که از قبل انقلاب اسلامی تا آخرین لحظات عمر با برکتش لحظه‌ای از مبارزه با افکار انحرافی از پای ننشست.یاوری صادق و همراه برای رهبری که همواره با اعتقاد راسخ از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد، وی در تالیف و تحقیق و سخنوری در علوم و فنون مختلف صاحب نظریات والا و بدیع بود.

در این پیام بیان شده است: مدیری شایسته و کم‌نظیری که از قبل انقلاب اهتمام جدی به نظم و سامان‌دهی نظام حوزه و طرح مباحث مورد نیاز زمان داشتند.موسسه در راه حق، بنیاد باقر العلوم، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مدرسه علمیه رشد نمونه‌هایی از مدیریت سازمانی و موفق این عالم ربانی است.

در انتهای این پیام خاطرنشان شده است: درگذشت این عالم ربانی را به امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، فرزندان صالح و عالم این معلم دلسوز، شاگردان و همه ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و برای او رحمت و مغفرت الهی و علو درجات از خداوند منان آرزومندم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =