دانشگاهیان مختصاتِ مکتب مقاومت را برای آحاد جامعه ترسیم کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان باید مکتب مقاومت و انقلاب را برای آحاد جامعه ترسیم کنند، گفت: باید نگاهمان مبتنی بر مبانی و یافته‌های دینی در حوزه‌های مختلف باشد اگر این مهم محقق شود؛ قطعا تعارض فرهنگی کمتر شده و همگرایی فرهنگی نیز افزایش پیدا می‌کند.

محمد کهندل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی اقدامات و برنامه‌ریزی بسیاری صورت گرفته است اما نکته مهم این است که در دانشگاه‌ها متاسفانه متون تدریسی استادان و جذب آنها متناسب با این نگاه نیست.

وی تصریح کرد: اگر چه در شرایط فعلی دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که این مهم را محقق کند لذا اگر توانستیم مطالب نظام آموزشی مکتوب را با اصلاحات و متناسب با مبانی استخرج شده از دین که همان مبانی انقلاب اسلامی یا مبانی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی دراختیارتان قرار دهیم در این صورت موفق خواهیم بود.

کهندل ادامه داد: اساتید و دانشگاهیان باید فرهنگ مکتب مقاومت و انقلاب را برای آحاد جامعه ترسیم کنند. اگر چه نباید مایوس شد و نباید منتظر این باشیم که متون علوم انسانی تغییر کند ولی به هرحال حرکت اصولی و مهم ما پرداختن به متون دروس علوم انسانی در دانشگاه‌ها است. بکارگیری اساتیدی که دارای تفکر انقلاب اسلامی و تفکر اسلام ناب محمدی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشخصه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران شیعی بودن آن است که دارای یک رهبری واحد تحت عنوان ولایت فقیه است و نمونه بارز آن شهید سلیمانی است و اگر اساتید و دانشجویان به این نکته کانونی و نورانی انقلاب اسلامی توجه کنند و تلاش خود را صرف عملیاتی کردن این نقطه کانونی کنند قطعا توفیق ما در تحقق آرمان‌های افرادی مثل شهید سلیمانی بیشتر خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، گفت: به هرحال کشور با هجمه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی از طرف دشمن مواجه است. ضمن اینکه ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به فضای موجود که دشمن حضور دارد اگر چه مقداری سخت است ولی ناشدنی نیست.

کهندل افزود: سردار سلیمانی اول تکلیف خودش را روشن کرد به این معنی که ما نیز اول باید خودمان را پیدا کنیم. سلیمانی خودش را خوب پیدا کرد و توانست خودش را به خوبی در مسیر کمال دنیا و آخرت قرار دهد. سردار سلیمانی از بن‌دندان به قیامت اعتقاد داشت و تمام اعمال خود را در این زمینه جهت داد.

وی ادامه داد: سلیمانی به انقلاب اسلامی به عنوان راه نجاتی برای آحاد مردم چه ایرانی و خارجی و منطقه نگاه داشت و این نگاه درستی بود. نگاه سردار سلیمانی تنها این نبود که فقط راه نجات بشریت حفظ جمهوری اسلامی و انقلاب و قدرتمند کردن آن باشد بلکه ایشان تمام زندگی خود را در این مسیر جهت داد.

کهندل افزود: کار سلیمانی کار جهادی است هم چنانکه رهبر انقلاب فرمودند که سردار سلیمانی بیش از ۱۰۰ بار در معرض شهادت قرار گرفتند و این بار شهید شدند. این صحبت عادی و معمولی نیست اگر چنین روشی را ادامه دهیم قطعا ما هم سردار سلیمانی خواهیم شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تصریح کرد: مسائل فرهنگی یک موضوع منفک و جدا نیست بلکه فرهنگ اقتصادی، سیاسی و مدیریتی را نیز شامل می‌شود و هرکدام از اینها باید برگرفته از احکام الهی باشد؛ اگر توانستیم این کار را انجام دهیم و آن را در حوزه علوم انسانی پیاده سازی کنیم، موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: باید نگاهمان مبتنی بر مبانی و یافته‌های دینی در حوزه‌های مختلف باشد اگر این مهم محقق شود؛ قطعا تعارض فرهنگی کمتر شده و همگرایی فرهنگی نیز افزایش پیدا می‌کند. آن چیزی که همه این موارد را به هم گره میزند فرهنگ ایران اسلامی است. باید شرایطی را فراهم کنیم که آحاد مردم فرهنگ ایرانی اسلامی را با افتخار عملیاتی کرده و باور داشته باشند.

کهندل گفت: دادگاه محاکمه عامل ترور شهید قاسم سلیمانی را به شکل واقعی برگزار خواهیم کرد به گونه‌ای که تمام صحنه‌ها طراحی شده است. همچنین پست‌های بسیاری از طرف تشکل‌های سیاسی، بسیج دانشجویی، اساتید، کارکنان و کانون فرهنگی در شبکه‌های مجازی بارگذاری شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰ کرسی آزاد اندیشی در  این واحد دانشگاهی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086282

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =