حاج قاسم سردار خط مقدم

همرزم دفاع مقدس شهید سلیمانی، وی را سردار خط مقدم معرفی کرد که همواره یک گام از سربازانش به جبهه دشمن نزدیک‌تر بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ درست است که یک سال می‌شود که حاج قاسم را به صورت فیزیکی در کنارمان نداریم؛ اما او زنده است و هربار با شنیدن خاطراتی از او توسط همرزمانش، حضورش را کاملا حس می‌کنیم، به زندگی‌اش سفر می‌کنیم و بیشتر شناخت پیدا می‌کنیم.

علیرضا حجتی، ‏در گفت‌وگو ‏با ایسکانیوز؛ با ذکر یک ویژگی از شهید قاسم سلیمانی، توصیه‌ای به دانشجویان جوان کرد و گفت: حواستان باشد که هرچه دارید از پدر و مادر است، هرکسی قدر والدینش را بداند، قدر امام زمان ‏خویش را نیز می‌داند. حاج قاسم با آن سن و مقام فرماندهی خود، به دست و پای پدر و ‏مادرش می‌افتاد، مطمئن باشید یکی از دلایل عزت بالای او همین است.

وی همچنین سردار سلیمانی را عاشق رزمندگان و شهدای لشکر ثارالله خواند و خاطرنشان کرد: علاقه حاج قاسم به محمدحسین یوسف‌الهی استثنائی بود و او را یک عارف کامل می‌دانست، حسین مسئولیت اطلاعات و شناسایی ‏لشکر کرمان را برعهده داشت.

‏ همرزم شهید سلیمانی افزود: شهید یوسف‌الهی خبر شهادت شهید موسی‌پور و صادقی را با ساعت دقیق آن، به حاج قاسم در ‏حالی می‌دهد که کسی از نیروها خبری از آن شهدا نداشتند، او همچنان زمانی که قرار بود ‏عملیاتی(به احتمال زیاد عملیات بدر) را لغو کند، خواستار انجام عملیات طبق روال شد.‏

حجتی ضمن بیان اینکه حاج قاسم از شهید یوسف‌الهی می‌خواهد تا علت آگاهی‌اش از این اتفاقات را توضیح دهد، گفت: حسین پس از کلی کلنجار با حاج قاسم، به او پاسخ می‌دهد که حضرت زینب، در نماز خیلی به کمکش می‌آید و ‏مسائل مختلف را از این حضرت می‌پرسد.

وی حسین یوسف‌الهی را واقعا یک عارفی می‌دانست که ره صد ساله را یک شبه طی کرده و بسیار عاشق خدا بوده است. ‏به همین دلایل نیز، حاج قاسم مصر بود تا مزارش را در کنار مزار این شهید قرار دهند.

رفاقت و همرزمی چندین ساله با حاج قاسم

‏‏‏ همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه در دوران جنگ، سن کمی داشته و با برادر بزرگش به جبهه رفته، یادآور شد: بخاطر سنم، اجازه ورود به من ندادند تا اینکه بعد از شهادت برادرم، توانستم به جبهه راه پیدا کنم. حاج قاسم را در زمان جنگ و از سال ۱۳۶۱ که وارد سپاه شدم و نیز در زمانی که از جنوب شرق ایران پاسداری می‌کردیم، می‌شناختم و فرمانده‌مان بود که تا زمان شهادتش در رکابش بودم.

حجتی همچنین ادامه داد: حاج قاسم یکی از فرماندهان خوب، خط‌شکن و بی‌بدیل بود. او ویژگی‌های منحصربفردی داشت، از جمله اینکه با همه عظمت و بزرگی‌اش، هم افتاده و بااخلاص بود و هم بسیار به پدر و مادر خویش احترام می‌گذاشت، به حدی که به پای آن‌ها می‌افتاد.

وی از توجه سردار سلیمانی به خانواده‌های شهدا تعریف کرد و گفت: حاج قاسم برای پدران و مادران شهدا به شدت احترام قائل بود، طوری که دست پدرانشان و چادر مادرانشان را می‌بوسید، او همچنین به فرزندان یتیم شهدا بسیار محبت می‌کرد. شهید سلیمانی جز از خدا، از کسی نمی‌ترسید، شجاعت او همچون شجاعت مالک اشتر نخعی بود.

همرزم دفاع مقدس شهید سلیمانی، با توضیح اینکه حاج قاسم ۲۲ عملیات بزرگ خط‌شکن را در دفاع مقدس به انجام رساند که با ابتکارها و تدابیر ‏خاص خودش پیروزمندانه بود‏، خاطرنشان کرد:سردار سلیمانی همچنین سوریه، موصل و عراق را در جنگ‌های اخیر نجات داد. او خودش در خط مقدم بود و مبارزه می‌کرد، پشت ‏سنگرها خود را مخفی نمی‌کرد.‏

حجتی با بیان اینکه حاج قاسم گاهی رزمنده‌ها را دور هم جمع می‌کرد و به راهیان نور، قسمت نهر علی‌شیر می‌برد، ابراز کرد: آن‌جا محل شهادت حسین یوسف‌الهی بود و حاج قاسم برای رزمنده‌ها روایت‌گری می‌کرد، زمانی که در کنار نهر علی‌شیر می‌ایستاد، می‌گفت «خدایا به آرامش برسان، آنانی را که پا در این آب گذاشتند.»

وی خاطره‌ای از آخرین دیدارش با سردار را یادآور شد و اظهار کرد: حاج قاسم بار آخر که در بیت‌الزهرا(خانه پدری حاج قاسم)، مراسم روضه‌ای برقرار کرده بود، ‏میان جمعی از دوستان، خبر شهادتش را داد و گفت که اگر من سال بعد نبودم، حتما ‏روضه‌خوانی ایام فاطمیه را در اینجا ادامه دهید و به کودکان و خانواده شهدا توجه داشته ‏باشید.‏

اگر حاج قاسم در ایام کرونا بود...

حجتی ضمن تاکید بر اینکه اگر حاج قاسم بود، به بیمارستان‌ها سر می‌زد و از کادر درمان قدردانی می‌کرد، گفت: من اکنون به همه پرستاران، پزشکان،دهیاران، امدادگران و تمام نیروهای زحمتکش در این ‏عرصه، به نیابت از شهید سلیمانی و بقیه شهدا، سر تعظیم فرود می‌آورم و سلام و درود خدا را به ‏آن‌ها می‌فرستم. ان‌شاءالله این بیماری سریعتر از دنیا رخت بر بندد و برود.

حمله ایران به پایگاه عین الاسد/یوم‌الله

‏‏ همرزم شهید سلیمانی، آمریکا را یک ترسو خواند و اظهار کرد: آمریکا بعد از ۸سال دفاع مقدس، از جمهوری اسلامی می‌ترسید، حتی هنوز هم می‌ترسد و نشانه‌اش دستگیری اخیر نیروهایشان در خلیج فارس و واکنش مضطربانه آن‌هاست. تاریخ در خود ندیده که به یک کشور ابرقدرتی مانند آمریکا، چنین حمله‌ای بشود.

وی همچنین افزود: ایران به برکت خون حاج قاسم، توانست هیبت پوشالی آمریکا را تخریب کند. کشورهای استکباری دنیا نمی‌دانند که جمهوری اسلامی ایران، ابتدا خدا و اهل‌بیت، سپس مردم را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =