آیت الله اختری رحلت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

آیت الله اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در پیامی در گذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت الله اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:

قال رسول الله:
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
مقارن با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام دخت پیامبر اکرم و ام الائمه اطهار حضرت زهرا (سلام الله علیها) و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و اسوه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جهان اسلام و تشیع و جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه قم در غم ارتحال یکی از ستارگان علم و اجتهاد و یکی از محققان و فیلسوفان نامدار و مربی و معلم و مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته و مفسر مشهور قرآن، سوگوار شد.
فقید مغفور آیت الله مصباح یزدی از شاگردان برجسته مراجع عظام و بخصوص شاگرد حضرت آیت الله العظمی بروجردی و حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و علامه بزرگ طباطبایی بودند.
آن مرحوم مغفور در طول عمر پر برکت و سرشار از علم و جهاد خود خدمات شایان و ماندگار و خداپسندانه ای به جامعه انسانی و مراکز علمی و حوزه‌های علمی جهان بر جای گذاشت که این آثار گران سنگ در تبیین معارف اسلامی و مکتب گهربار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بسیار مؤثر و مفید بود.
آیت الله مصباح یزدی نیز شاگردان برجسته و عالم زیادی تربیت نمودند و با تأسیس مؤسسه‌های علمی و آموزشی توانستند نسلی از محققان و اندیشمندان و عالمان برجسته در رشته‌های مختلف تربیت نمایند.
این عالم والامقام و جنت آشیان مدتی به عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هدایت و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این مجموعه نقش مؤثر و تعیین کننده ای را ایفا نمودند.
یکی از خصوصیات برجسته و قابل تحسین این دانشمند وارسته ایمان خلل ناپذیر به اصل مبارک ولایت فقیه بود که حقیقتاً در ولایت مداری و عشق به امام خمینی (ره) و دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای استوار و زبانزد عام و خاص گردید.
این عالم و عارف ربانی و فیلسوف حکیم با تألیف کتب و تدوین مقالات علمی ارزشمند و با مناظره با رهبران مکاتب التقاطی و الحادی توانسته بودند ضمن رد و محکوم کردن اندیشه‌های پوچ و باطل آنان به طور مستدل و علمی و منطقی، معارف ناب و اصیل اسلام را تبین و اشاعه دهند.
این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را اصالتاً از سوی خود و نیابتاً از سوی اعضای مکرم و معزّز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به حضرت ولی الله الاعظم صاحب الامر و امام زمان حجت ابن الحسن العسکری (عج) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شاگردان و مریدان و بالاخص خانواده معظم و شریف و بازماندگان بیت آن مرحوم مغفور تسلیت عرض نموده از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم این فقید سعید را در بهشت برین و در جوار انبیا و ائمه اطهار و شهدای ابرار، محشور نماید.
«عاش سعیدا و مات سعیدا»

انتهای پیام/

کد خبر: 1086446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =