مکتب حاج قاسم روی کاغذ نیست بلکه میدان عمل است/ مسئولان فرهنگی موضوع مقاومت را در نگرش دانشجویان پررنگ کنند

کارشناس مسئول فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق، گفت: باید به پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط بهای بیشتری داده شود چون مکتب حاج قاسم روی کاغذ نیست در میدان عمل است و برای ماندگاری و دوری از تحریف نیاز به نوشته‌های قوی است.

احمد علیزاده فلاح کارشناس مسئول فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دانشگاه‌ها چقدر در ترویج مکتب شهید سلیمانی موفق بودند، اظهار کرد: متأسفانه در این یک سال امکان حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها نبوده و به همین جهت نمی‌شود ارزیابی درستی کرد؛ ولی نشانه‌هایی از فعالیت‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی متعلق به دانشگاه‌ها وجود دارد و اگر دانشگاه‌ها درسی را با این عنوان تعریف کنند یا مثلا در درس‌های انقلاب اسلامی یا دفاع مقدس سرفصلی را به مکتب شهید سلیمانی اختصاص بدهند برای تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت مفید است.

وی تصریح کرد: باید به پایان نامه‌های ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط بهای بیشتری داده شود چون مکتب حاج قاسم روی کاغذ نیست در میدان عمل است و برای ماندگاری و دوری از تحریف نیاز به نوشته‌های قوی است.

کارشناس مسئول فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق، ادامه داد: بصیرت، شجاعت، صلابت و اخلاص چهار رکن مکتب حاج قاسم است و راز پویای مکتب ایشان اخلاص است که هیچ چیز را برای خود نمی‌خواهد و برای خدا می‌خواهد خدا هم او را یاری می کند که بانوی بزرگ اسلام که این ایام متعلق به اوست می فرماید: «مَن اَصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل له افضل مصلحته».

علیزاده فلاح گفت: انقلاب و نظام حاصل خون شهدای بزرگواری است که در راستای اعتلای کلمه الله بودند و تنها منادی اسلام واقعی در جهان است که اگر آسیب ببیند همه مدیون خون شهدا خواهیم بود. حاج قاسم بیشتر از همه بر این مهم واقف بود که اگر برای این انقلاب مشکلی پیش بیاید چه بلای سر تمام آزادی خواهان و خدا جویان جهان خواهد آمد.

کارشناس مسئول فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق، درباره محبوبیت حاج قاسم سلیمانی گفت: محبوبیت را خدا می‌دهد هرکه برای خدا تلاش کند خدا او را محبوب القلوب می‌کند، اوست که محبوبیت و عزت می‌دهد «تعز من تشاء و تذل من تشاء».

علیزاده اظهار کرد: وصیت نامه شهید اصلی‌ترین و نادرترین سند مکتوب مکتب شهید سلیمانی است که باید محور مطالعه دانشجویان و دیگر دانشگاهیان قرار گیرد. استادان و مسئولان فرهنگی هستند که میتوانند موضوع مقاومت را در نگرش دانشجویان پر رنگ کنند تا در این همه زرق و برق دنیوی دیده شود.

وی تصریح کرد: تا وقتی مسولان ستادی دنبال آمار فعالیت‌اند جزء سطحی کاری چیزی حاصل نمی‌شود و به نظر می‌رسد دو راه برای گذر از سطحی‌نگری باشد یا باید متفکرین طرحی جامع بنویسند و دانشگاه‌ها مجری شوند نه این که هم فکر کنند هم اجرا یا اگر قرار است دانشگاه ها هم برنامه ریز و مجری باشند به جای آمار کمی کیفیت محور سنجش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور فرمانده بسیج مقاومت شهرستان در کنار آیین غبارروبی از گلزار شهدا  و مسابقه کتاب خونی از کتاب سلیمانی با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه برای تمام دانشجو و دانشگاهیان شهرستان انجام شد. همچنین پست‌های زیادی در گروه‌ها و فضای مجازی متعلق به دانشگاه  بارگذاری شده است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1086463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =