جزئیات اعطای تسهیلات شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند تا اول بهمن ماه سال 1399 از تسهیلات شهریه قرض الحسنه بعد از فراغت از تحصیل وزارت علوم استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدهادی سیدفضلی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند تا آغاز نیم سال دوم تحصیلی 1400-1399 (اول بهمن ماه سال 1399)، از دو منبع (بانک مهرایران و اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، مطابق با ابلاغ بخشنامه و تعیین سهمیه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، از تسهیلات شهریه قرض الحسنه بعد از فراغت از تحصیل از محل منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنند.

وی افزود: این منابع از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و از طریق صندوق‌ رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی واحدها و مراکز آموزشی تخصیص می‌یابد.

سیدفضلی خاطر نشان کرد: یکی از منابع اعطای این تسهیلات از طریق بانک مهر ایران است که به مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف 750 هزار تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه)، کارشناسی ارشد تا سقف 1/5 میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه) و دکتری 3/5 میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه) با نرخ 4 درصد تسهیلات اعطا می شود. دانشجویانی که در گذشته از این نوع تسهیلات استفاده کرده اند باید برای ترم های آتی نیز از این محل، تسهیلات دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منبع دیگر، از محل اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف یک میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه)، کارشناسی ارشد تا سقف 2 میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه) و دکتری 5 میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت 60 ماه) با نرخ 4 درصد تسهیلات اعطا می کند.

وی افزود: دانشجویان متقاضی می توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویان واحد دانشگاهی و پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس http://bp.swf.ir نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرآیند وام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =