ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است، گفت: شهید سلیمانی فرمانده‌ای مدبر بود و در کنار توکل به خدا، تعقل داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: پل معنویتی از کرمان تا گیلان وجود دارد که این پل شهدایی مانند املاکی و خوش‌سیرت هستند و این پل معنویت و سعادت از دل‌هایی تشکیل شده که از ابتدای انقلاب تاکنون خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی در دوره زندگی خود در سه حادثه بزرگ یعنی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، عنوان کرد: سردار سلیمانی در دفاع مقدس جوان بود و در ۲۵ سالگی تیپ ثارالله کرمان را راه‌اندازی کرد و در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان مدافع مقاومت یعنی حشدالشعبی، جیش‌الوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را تشکیل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاج‌قاسم در جبهه مقاومت به حزب‌الله بال و پر داد و آنها نیز در کنار رزمندگان اسلامی از ملت‌ها دفاع کردند، خاطرنشان کرد: اصولاً در تاریخ دو اندیشه شکل گرفته که یکی از آنها برتری‌طلبی است و این اندیشه دست به تجاوز و غارت می‌زند.

مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است

رضایی با بیان اینکه اندیشه دیگر در مقابل تجاوز، مقاومت است که همواره از انسانیت دفاع و در مقابل غارتگری ایستاده است، بیان کرد: تفکر جبهه اول برای مستکبران و استثمارگران است؛ اما تفکر دوم اندیشه انبیای الهی و مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی را به‌عنوان جنگ‌طلب در عراق به شهادت رساندند، در حالی که همه دنیا می‌دانند ما در آنجا مدافع حرم بودیم و برای مردم جنگیدیم، توضیح داد: حضرت زینب مدافع ارزش‌های انسانی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جنگ ما جنگ عقیده، مقاومت و دفاع است؛ اما جنگ طرف مقابل، جنگ تجاوزگری است، تأکید کرد: ایران اسلامی با قدرت‌های دنیا قراردادی را امضا می‌کند و فردی مانند ترامپ آن قرارداد را پاره می‌کند؛ اما عده‌ای می‌گویند پاسداران جنگ‌طلب هستند.

مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی، غارت و تجاوزگری است

رضایی با اشاره به اینکه ما از ارزش‌ها و ناموس و جان مردم دفاع می‌کنیم و هر جایی که صدایی بلند شود، آنجا حضور می‌یابیم، یادآور شد: مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی، غارت و تجاوزگری است و به همین دلیل سردار سلیمانی در قلوب ملت ایران جای دارد.

وی داعش را پلیدترین و جنایتکارترین گروه تروریستی در تاریخ دانست و اضافه کرد: داعش مأمور به انجام یک فتنه بزرگ در جهان اسلام یعنی سیاه‌نمایی و اسلام‌هراسی بود و با الله‌اکبر سر بچه شیرخواره را بریدند و با نام پیامبر رحمت آدم می‌کشتند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر قاسم سلیمانی مقابل داعش نمی‌ایستاد، آنها به مرزهای ایران می‌رسیدند، ادامه داد: سردار سلیمانی داعش را به عقب راند و با اعتقاد و ایمان جلوی آنها ایستاد و مقاومت ما اعتقادی و ایمانی است.

رضایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش عراق پنج استان ایران را به جرم انقلاب و مخالف آمریکابودن اشغال کرد، اظهار کرد: کشورهای اسلامی به جای حمایت از انقلاب پشت سر صدام ایستادند، آیا چیزی جز اعتقاد سلیمانی‌ها می‌توانست سرزمین ما را آزاد کند؟

وی با تأکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است، بیان کرد: وی فرماندهی مدبر بود و در کنار توکل به خدا، تعقل داشت که این ویژگی دوم مکتب سلیمانی محسوب می‌شود؛ زیرا توکل بدون تعقل یعنی نادیده گرفتن نعمت خداوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاسم سلیمانی از عملیات فتح‌المبین تا پایان جنگ در ده‌ها عملیات با وجود مجروحیت‌ها به‌طور خستگی‌ناپذیر حضور و نقش داشت، تأکید کرد: سردار سلیمانی از سایر بسیجیان پیش‌قدم بود.

رضایی توضیح داد: پس از جنگ دریافتیم اشرار و قاچاقچیان در دو نقطه کشور حضور دارند که یکی از آنها منطقه‌ای در کرمان بود و اشرار آن منطقه پس از چند وقت توسط سردار سلیمانی به کشاورزی پرداختند و این از ویژگی‌های سردار بود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با اسرای عراقی با مهر و محبت برخورد می‌کردیم، خاطرنشان کرد: این اسرا تحت تأثیر ما و فرماندهانی مانند سردار سلیمانی به خیلی چیزها اعتراف می‌کردند؛ بنابراین پس از چند وقت در اردوگاه‌های اسرای عراقی چند هزار نفر داوطلب شدند با ایران همکاری کنند و سردار سلیمانی از همین سپاه بدر، حشدالشعبی را تشکیل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از عجایب جنگ هشت‌ساله این بود که حتی یک اسیر عراقی به عراق فرار نکرد، عنوان کرد: جنگ ما جنگ عقیده بر اساس انسانیت و مردم‌دوستی است و حتی در منطقه گیلان نیز لشکر قدس گیلان برای مردم اینجا به‌وجود آمد و افتخارات بزرگ و شخصیت‌های عظیمی از دل مردم این استان به فرماندهان قابلی تبدیل شدند.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶

کد خبر: 1086566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =