تل‌آویو| اروپا در حال استقبال از توافق‌های سازش است

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه رویکرد اروپا درباره توافق‌های سازش با کشورهای عربی در حال بهتر شدن است، گفت این در حالی است که پیشتر موضع آنها سرد و بعضاََ منفی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای اسلامی با عادی‌سازی روابط برخی دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی، تل‌آویو از بهبود روابط با اتحادیه اروپا در پی این توافق‌ها خبر داد.

«آنا آذاری» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی در جمع سفیران این رژیم در کشورهای اروپایی، گفت زمانی که طرح اشغال سی‌درصدی کرانه باختری در پی توافق‌های سازش با امارات عربی متحده و بحرین، تعلیق شد؛ تل‌آویو دو تا سه ماه وقت داشت تا مشکلات با اروپا را حل کند.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، آذاری با ادعای اینکه فضای گفت‌وگوی تل‌آویو با اتحادیه اروپا بعد از توافق‌های سازش تغییر چشمگیری کرده، گفت این در حالی است که در ابتدا واکنش‌های سرد یا حتی منفی به عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی در بیشتر اروپا وجود داشت.

وی توضیح داد که پیشتر موضع کشورهای اروپایی این بود که مسئله فلسطین نسبت به هر مسئله دیگری ارجحیت دارد و اینکه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به معنی دست کشیدن آنها از آرمان فلسطین است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی کشورهای اروپایی را از نظر رویکرد نسبت به توافق سازش، به سه گروه «حامی، خنثی و چالش‌ برانگیز» تقسیم کرده و مدعی شد دو گروه اول جمعیت بیشتری نسبت به گروه سوم دارند اما از بردن نام کشورهای حاضر در هر کدام از گروه‌ها اجتناب کرد.

به نوشته جروزالم‌پست، این وزارتخانه همچنین گفت که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای این قاره در حال گفت‌وگو با این رژیم درباره شهرک‌سازی‌ها در منطقه ج کرانه باختری است اما هنوز به توافقی در این باره نرسیدند.

مغرب و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش با اطلاعیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط خود را اعلام کردند. پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به آرمان فلسطین با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند.

پیش از این، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بدون درنظر گرفتن آرمان فلسطینیان، از توافق سازش میان دولت انتقالی سودان و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

کد خبر: 1086641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =