چمبره ترکیه بر نفت اقلیم به مدت ۵۰ سال قابل پذیرش نیست

عضو ائتلاف فتح و نماینده پارلمان عراق گفت که احزاب سیاسی شیعی و سایر احزاب عراق نمی‌توانند ببینند که نفت اقلیم کردستان عراق برای ۵۰ سال در اختیار ترکیه باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم، عدی شعلان عضو ائتلاف فتح و نماینده پارلمان عراق گفت که احزاب سیاسی شیعی و سایر احزاب عراق نمی‌توانند ببینند که نفت اقلیم کردستان  عراق برای ۵۰ سال در اختیار ترکیه باشد.

وی ادامه داد که هیچ یک از احزاب ملی عراق در رابطه با این موضوع سکوت نمی‌کنند و نمایندگان در پی تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات رسمی درباره توافقات نفتی دولت اقلیم با ترکیه هستند.

شعلان همچنین از درخواست گروهی از نمایندگان پارلمان از جناح‌های سیاسی مختلف، مبنی بر فراخواندن مسرور بارزانی نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق به بغداد و ارائه توضیحات در این زمینه خبر داد.

از سوی دیگر دابان محمد عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه اعلام کرد: ترکیه تصمیم گیرنده نهایی درباره نفت اقلیم است و پارلمان اقلیم کوچکترین نقشی در این زمینه ندارد. ترکیه و  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور آن در درجه اول سرنوشت نهایی نفت اقلیم را مشخص می کنند.

وی افزود: برای هر گفتگویی میان اقلیم و بغداد، رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به آنکارا و استانبول می روند. اشخاص مطلع از توافق ۵۰ ساله با ترکیه از تعداد انگشتان دست فراتر نمی روند. پارلمان اقلیم کوچکترین نقشی در موضوع نفت ندارد و اگر هم نقشی داشته باشد کسی به آن گوش نمی دهد و عمل نمی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =