نصف شدن دوز واکسن مدرنا برای تزریق در آمریکا بررسی می‌شود

در حالی که آمریکا با افزایش موارد ابتلاء به کرونا روبرو است و فرایند واکسیناسیون نیز به کندی پیش می‌رود، تحقیقات درباره نصف کردن دوز واکسن مدرنا ممکن است طولانی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ و به نقل از رویترز، ممکن است ۲ ماه طول بکشد محققان در انستیتو ملی بهداشت و شرکت مدرنا مشخص کنند آیا دوز واکسن کووید ۱۹ این شرکت را می‌توان نصف کرد یا خیر.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آمریکا با افزایش موارد ابتلاء به کووید ۱۹ روبرو است و از سوی دیگر فرایند واکسیناسیون نیز کندتر از پیش بینی‌ها انجام شده بود. این واکسن در ۲ دوز به افراد تزریق می‌شود تا در بدن آنها نسبت به ویروس کرونا واکنش ایمنی ایجاد کند.

دولت آمریکا تصمیم دارد با نصف کردن دوزهای تزریقی واکسن مدرنا، جمعیت بیشتری را واکسینه کند. نشریه نیویورک تایمز نخستین بار در مصاحبه با دکتر جان ماسکولا مدیر مرکز تحقیقات واکسن در انستیتو بهداشت ملی آمریکا به این امر اشاره کرد.

منصف سلاوی مدیر طرح واکسیناسیون فدرال نیز در یک مصاحبه تلویزیونی به مذاکرات با شرکت مدرنا و مقامات سازمان غذا و دارو در این خصوص اشاره کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته اعلام کرد هنوز برای تصمیم گیری درباره تغییر دوز بندی واکسن‌های مجاز یا زمانبندی آنها زود است و اطلاعات موجود از چنین اقداماتی پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته این سازمان، اطلاعاتی که سلاوی برای نصف کردن دوز واکسن به آن استناد کرده، مربوط به مرحله میانی یک تحقیق با حضور چند صدنفر است. اما این تحقیق فقط برای بررسی واکنش ایمنی و بدون در نظر گرفتن تأثیرگذاری واکسن انجام شده بوده است.

در این پژوهش واکنش ایمنی افراد پس از دریافت ۵۰ میکروگرم واکسن به جای ۱۰۰ میکروگرم بررسی شده بود.

آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن مدرنا با حضور ۳۰ هزار نفر، حاکی از تأثیرگذاری آن بود. البته در این مرحله دوز ۱۰۰ میکروگرمی استفاده شده بود.

محققان باید نمونه خون شرکت کنندگان در مرحله آخر آزمایش بالینی را برای ایجاد ارتباط میان واکنش ایمنی و مقاومت بدن در برابر کووید ۱۹ بررسی کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای تغییر دوز واکسن از سوی سازمان غذا و دارو فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =