نقش برجسته دانشگاه‌ها در تبیین و گسترش مکتب سردار سلیمانی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها به عنوان کانون مولد عقلانیت و خردورزی باید در تبیین فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی ایفای نقش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد هادی عسکری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی، اظهار کرد: سجایای اخلاقی و سلوک معنوی این شهید بزرگوار در پرتو مکتب اهل بیت (ع) و اخلاص وی شکل گرفت و همین امر موجب ایجاد ظرفیت بی نظیری برای ایشان شد که به عنوان محور مقاومت آتش فتنه داعش را منطقه و جهان خاموش نماید.

وی خلوص نیت، ایثار، شجاعت، درایت و تیزهوشی را از جمله ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برشمرد و افزود: این مؤلفه‌ها باعث شد تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی به قهرمان ملی و امت اسلامی تبدیل شود.

عسکری ادامه داد: نام شهید سلیمانی اسم رمز بر انگیختگی بسیج مقاومت در دنیای اسلام است که به برکت خون مطهر شهید سلیمانی امروز استکبار جهانی و ایادی مزدور آن چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دانشگاه‌ها بایستی با بهره گیری از ظرفیت علمی، فرهنگی و اجتماعی خود و با برنامه ریزی علمی و عملی در عرصه‌های شناختی شهید سلیمانی به عنوان الگوی جامعه شناختی وارد عمل شده و وی را به عنوان یک الگوی کامل و تأثیرگذار برای درونی کردن ارزش‌های اصیل فرهنگی اجتماعی دانشجویان معرفی کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی سرمایه‌ای مرجعیت ساز و، با مشروعیت و مقبولیت حداکثری و البته با جاذبه‌های گفتمانی نو و قابل تأمل است که علاوه بر فراگیری در سطح ملی و منطقه‌ای، به مکتب بین المللی تبدیل شده است.

عسکری تأکید کرد: به طور قطع شهید سلیمانی می‌تواند مرجعی برای دانشجویان به عنوان نیروی جوان آگاه به مسائل و جریانات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان تأثیر سردار سلیمانی در ترسیم منافع ملی و پیوند منافع ایران و جهان گفت: اینجا هم سردار سلیمانی با درایت خاصی که داشت، توانست از پس این نقش هم سربلند بیرون بیاید.

عسکری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نحوه مواجهه با تعارض منافع ملی و فرا ملی را به خوبی می‌دانست و به همین دلیل موفق شد فصل مشترکی برای کشورهای منطقه تعریف کرده و با برنامه ریزی بلند مدت و میان مدتی که داشت ما توانستیم در کشورهای منطقه به عنوان یک ایران مقتدر حاضر باشیم و در عرصه‌هایی که لازم بود کنش گری مطلوب داشته باشیم.

عسکری در ادامه با بیان یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سلیمانی با اشاره به پیوندی که وی بین آموزه‌های اسلام با تعلقات فرهنگی ایرانی برقرار کرد افزود: سردار سلیمانی با بهره گیری از از این مؤلفه توانست باتوجه به رویکرد جذبی و نگاه حرفه ای به مسئله معادلات قدرت در منطقه، نقش ایران را در منطقه برجسته سازد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی کنشگر فعال و مقتدر سیاسی و فرهنگی در منطقه بود که از اندیشه اسلامی-ایرانی وام گرفته و بر پایه وحدت کلمه که شعار همیشگی بود، کنش گری نماید و توانست اعتماد مردم مسلمان منطقه را به جمهوری اسلامی و به شخص خودش جلب نموده و در این راستای خودش را سربازی تلاشگر می‌دانست که بدون تعلق به دولت‌ها و مرزها برای رواج آن به اندیشه و جهاد متوسل می‌شد و نقش عمده ای که ایشان داشت امروز دستاوردی را برای ما به عنوان امنیت به ارمغان آورد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روز بزرگداشت شهدای دانشجو اظهار داشت: دانشجویان در شانزدهم دی ماه در کربلای هویزه با عشق به اهل بیت (ع) و عشق به مرام و مکتب امام خمینی (ره) و منویاتی که شرع مقدس فراهم کرده بود در یک نبرد نابرابر به مقابله با تانک رفتند و برای همیشه جاودانه شدند و استمرار کنش گری شهدای عزیز دانشجو در دانشگاهی رواج معنویت، اخلاق و فرهنگ اهل بیت بود و ما می‌توانیم ببینیم که فضای دانشگاه‌ها، معطر به فضای شهدا و فضای مکتب اهل بیت و سردار سلیمانی و همه شهدای به خون خفته حق و حقیقت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =