مرکز مشاوره خانواده «دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» در زاهدان افتتاح شد

نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سیدجواد حسینی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز ارائه خدمات مشاوره تخصصی به خانواده و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کشور به ۴۵ مورد ‌رسید.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تعداد این مراکز تخصصی در کشور به ۱۶۵ مورد برسد که تلاش داریم تا پایان سال این مهم محقق شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  از اجرای طرح «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بخشی از مشکلات دانش آموزان این استان مرتفع شود.

وی  همچنین از افتتاح مرکز اختلالات یادگیری، یک مرکز مشاوره و یک مدرسه در زاهدان خبر داد و گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری عملیات ساخت یک مدرسه خیری در این استان آغاز خواهد شد.

به گفته حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این مرکز مشاوره به ارائه خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی به دانش آموزان با نیازهای ویژه، مشاوره به خانواده‌های این دانش آموزان، شناسایی و ارجاع دانش آموزان نیازمند خدمات توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری، شناسایی دانش آموزان دیرآموز و ارجاع به مراکز مربوطه و مواردی از این قبیل می پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =