لزوم کسب درآمد از امکانات ورزشی دانشگاه/ جوانان را باید به سمت ورزش ترغیب و تشویق کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تأکید کرد: ورزش صنعت است و باید از آن کسب درآمد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاراندانشجویی(ایسکانیوز)، جهانشیر امینی در نخستین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ورزش صنعت است و باید از آن کسب درآمد شود همان‌گونه که در اکثر کشورها به این شکل عمل می‌شود. باید به ورزش به‌صورت آکادمیک نگاه کرد و در عرصه جهانی فعالیت خوبی داشته باشیم و دیدمان به ورزش به‌صورت تخصصی باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسب استادان و اعضای هیئت علمی در کردستان باید ورزش در استان و کشور به‌صورت آکادمیک باشد و با توجه به پایین بودن سن بلوغ در جوانان و بی‌تحرکی بین آنان باید این قشر را به سمت ورزش ترغیب و تشویق کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، خانه‌نشینی دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم موجب اضافه وزن آنان شده و باید تمهیدات و برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان  از نظر روحی و جسمی آسیب کمتری ببینند و شور و نشاط به آنان بازگردد.

باید در زمینه ورزش گام‌های مهمی برداشته شود

معاون فرهنگی و دانشجویی و نایب‌رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز گفت: شورای تخصصی ورزشی استان کردستان بر اساس بخشنامه ۱۱/۱۱۷۵ معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و اعضای آن مشخص و احکام انتصاب آنها صادر شده است.

 قباد میمنت‌آبادی با قرائت اسامی اعضای شورای تخصصی ورزشی استان کردستان و نیز بیان وظایف آنان درباره شورای تخصصی ورزش و با بیان فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد: باید به بعد ورزش توجه شده و گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شود.

سیدزاهد ابراهیمی مسئول تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و دبیر شورای ورزش استان کردستان نیز گزارشی درباره برگزاری مسابقات به مناسبت‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا، مصوبات و تفاهم‌نامه‌های منعقد با هیئت مختلف ورزشی استان، فضاهای ورزشی در اختیار و ... ارائه کرد.

آمادگی اداره کل ورزش و جوانان برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

معاون و نماینده تام‌الاختیار اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز عنوان کرد: در همه زمینه‌های ورزشی و با همه امکانات اداره کل ورزش و جوانان استان با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری و در کنار دانشگاه خواهیم بود.

سایه میرصادقی مطرح کرد: در قالب تفاهم‌نامه، همکاری‌های دو جانبه و لازم صورت گیرد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد دانشگاه ازجمله هیئت علمی، زیرساخت‌ها و ... دانشگاه می‌تواند کمک شایانی به توسعه ورزش استان کند و امیدواریم شاهد حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در لیگ کشور باشیم و در این زمینه برای همکاری‌های لازم آمادگی داریم.

تمهیداتی برای از سرگیری فعالیت‌های ورزشی گرفته شود

ستار شریعتی نماینده دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان نیز که پل ارتباطی بین دانشجویان و حوزه ورزش دانشگاه است، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه و نداشتن فعالیت‌های مسابقات ورزشی دانشجویان در دانشگاه امیدواریم تمهیداتی برای از سرگیری فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شود.

لزوم توجه به ورزش بانوان

زهرا خدامرادپور یکی از شورای تخصصی ورزشی استان کردستان نیز تبیین کرد: یکی از مباحث مهمی که باید بیشتر به آن توجه شود ورزش بانوان بوده و شایسته است زیرساخت‌های آن فراهم شود تا ورزش بانوان نیز رونق بیشتری داشته باشد. و  حضور کارشناس بانوان نیز در مجموعه تربیت‌بدنی دانشگاه امری ضروری است.

کسب درآمدغیرشهریه‌ای از ورزش

سیوان نوری مسئول تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان نیز تشریح کرد: از طریق ورزش می‌توان درآمد غیرشهریه‌ای کسب کرد و با توجه به ظرفیت مناسب در شهر مریوان ساخت زمین فوتبال ساحلی را مطرح و بیان کرد اقدامات اولیه آن انجام شده و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مریوان نیز به سرانجام رسیدن این طرح آن تأکید دارد.

گفتنی است در پایان احکام اعضای شورای تخصصی ورزشی استان کردستان  توسط جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان  به هر یک از آنان اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086911

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =