سقوط هواپیمای اوکراینی جامعه دانشگاهی را متاثر کرد/راه دانشجویان از دست رفته ادامه می‌یابد

رئیس دانشگاه تهران سقوط هواپیمای اوکراینی را از تلخ ترین اتفاقات سال گذشته دانست و گفت: امیدواریم شرایطی در کشور فراهم شود که تمامی دانشجویان و سرمایه‌های کشور در داخل کشور بمانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  محمود نیلی احمدآبادی در مراسم مجازی سرنگونی هواپیمای اوکراینی که در دانشگاه شریف برگزار شد این سانحه را یکی از تلخ‌ترین حوادث سال گذشته دانست و گفت: این حادثه باعث ایجاد شوک به تمامی مردم ایران و حتی دنیا شد و شاید بیش از همه جامعه دانشگاهی را متاثر کرد چرا که جمع‌ کثیری از سرنشینان هواپیما دانش‌آموختگان دانشگاه‌های بزرگ کشور بودند.

 وی در ادامه تصریح کرد: سرنشینان هواپیمای اوکراینی از فرهیختگان کشور بودند، این افراد نه تنها در کشور خود اثرات ارزشمندی گذاشتند بلکه منشا خدمات موثری در محل خدمت و سکونت خود نیز بودند.  

نیلی تاکید کرد: این حادثه به ما نشان داد که کشورمان دارای چه سرمایه‌های ارزشمندی است و تک تک این عزیزان مایه خیر برکت و توسعه بودند.  

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی در کشور فراهم شود که تمامی دانشجویان و سرمایه‌های کشور در داخل کشور بمانند و باعث پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور شوند.  

وی خاطر نشان کرد: ما با فرزندان دانشگاه سال‌ها زندگی کرده و شاهد تلاش و پشتکار این دانشجویان  بوده‌ایم لذا از دست دادن این عزیزان برای جامعه دانشگاهی بسیار سنگین است.

نیلی ادامه داد: دانشجویان در سانحه هواپیمای اوکراین گل‌های سرسبد جامعه ایران بودند و از دست دادنشان خسران بزرگی برای کشور است امیدواریم ما هم در دانشگاه‌ها اقدامات لازم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان را فراهم کرده و عملکرد این دانشجویان سرلوحه جوانان ما بوده و ادامه دهنده راه آنها در زمینه‌های علمی و تخصصی خودشان باشند.

در ادامه دکتر سید احمد معتمدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: همیشه در زندگی حوادث تلخ وجود دارد اما برخی از مصیبت‌ها فراموش نشدنی هستند. از جمله این حوادث می‌توان به سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد که سال گذشته در چنین روزی اتفاق افتاد و شاهد از دست دادن عزیزان جوان و نخبه کشور بودیم.

وی تاکید کرد: این حادثه از این جهت تلخ‌تر بود که می‌توانستیم با دقت و رعایت مسائل ایمنی بیشتر از وقوع این حادثه جلوگیری کنیم. از دست دادن جوانان آن هم جوانان نخبه کشور بسیار تلخ است.

معتمدی گفت: دانشگاه امیرکبیر نیز هفت تن از دانش‌آموختگان خود را در این حادثه از دست داده‌ایم. امیدواریم با رسیدگی و رعایت استانداردها از تکرار حوادث این چنینی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =