ادامه روزهای آلوده با سکون نسبی و پایداری جوی

کارشناس سازمان هواشناسی: با توجه به سکون نسبی و پایداری هوا با تداوم روزهای آلوده روبرو هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ معصومه احمدی گفت: تا چند روز آینده سکون نسبی و پایداری جوی منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود به طوری که با افزایش شاخص‌ها و آلودگی مواجه خواهیم شد.
وی گفـت: به لحاظ شرایط دمایی نیز روند افزایش دما را پیش رو داریم، به ویژه برای نیمه دوم هفته که در بیشتر مناطق نیمه شمالی افزایش محسوس دما ۸ تا ۱۲ درجه پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی افزود: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال شرق و سواحل دریای خزر و همین طور در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز وزش باد نسبتاً شدید را پیش بینی می‌کنیم به ویژه در ارتفاعات البرز احتمال وقوع بهمن را خواهیم داشت.

احمدی گفت: آب‌های محدوده جنوبی کشورمان را در تنگه هرمز و خلیج فارس و دریای عمان طی چند روز آینده مواج و متلاطم پیش بینی می‌کنیم.
وی ادامه داد: در پایتخت نیز مهم‌ترین پدیده آسمان غبارآلود است به ویژه که این شرایط برای روزهای یکشنبه و دوشنبه شدیدتر پیش بینی می‌شود و ممکن است شاخص آلودگی برای تمامی گروه‌های سنی خطرناک باشد.

کارشناس هواشناسی افزود:​ آخرین نقشه‌ها نشان می‌دهد که احتمالا روز جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب مقداری وضعیت بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =