امروز؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: آخرین مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری امروز شنبه ۲۰ دی ماه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه می‌توانند تا امروز شنبه ۲۰ دی ماه در رشته‌های معرفی شده در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین در جشنواره امسال ۲ گرایش به بخش هنرهای نمایشی ویژه دانش‌آموزان افزوده شده است. در این دوره گرایش‌های نمایشنامه نویسی و استندآپ کمدی به بخش هنرهای نمایشی ویژه دانش‌آموزان افزوده شده است.

گفتنی است هر ساله رئیس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در آئین گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌آموزان کشور، سوالاتی را با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

در واقع سوالات مطرح شده از جانب رئیس جمهوری متناسب با مهمترین موضوعات کشور یا عرصه تعلیم و تربیت است که اینک با گذشت ۲۰ سال از این رویداد، به یکی از نمادهای آغاز سال تحصیلی تبدیل شده است.

 آیین اختتامیه بیست سالگی پرسش مهر امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا متفاوت تر از سال‌های قبل بود؛  این مراسم  ۱۵ شهریور همزمان با آغاز سال تحصیلی و به صورت مجازی برگزار  شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =