رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مشارکت ۲۰۰ هزار نفر در طرح مدرسه سازی آجر به آجر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مهراله رخشانی‌مهر  درباره اجرای طرح آجر به آجر بیان کرد: در این طرح تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر همکاری کرده‌اند. طبیعی است هر چه میزان مشارکت مردم با اعداد کمتر، بیشتر باشد، خروجی آن در آینده اعداد بزرگ‌تر و مدارس بزرگ‌تری خواهد بود که امید است دانش آموزان بتوانند از مدارس ساخته‌شده در این طرح هرچه سریع‌تر آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار بررسی‌شده از تمام استان‌ها، پروژه نیمه‌تمام خیری که به لحاظ تأمین اعتبار تعیین تکلیف نشده یا غیرفعال باشد، نداریم و خوشبختانه تمام پروژه‌ها فعال هستند.

رخشانی‌مهر با اشاره به هزینه زیاد برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، بر نگهداری و مراقبت از این فضاها تأکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر نقش مهم و اقدامات خوب مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به رشد اعتبارات عمرانی کشور اقدامات خوبی در مدرسه‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس صورت گرفته است. طبق آخرین آمار، میانگین مدارس فرسوده و نیاز به بازسازی کشور حدود ۱۹،۵ درصد است.

رخشانی مهر افزود: باید ساخت پروژه‌های آموزشی به سمت مجتمع‌های آموزشی با زیربنای ۳ تا ۵ هزار مترمربع پیش رود تا شاهد تحول در امر مدرسه‌سازی باشیم.

گفتنی است طرح آجر به آجر یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است. در طرح آجر به آجر هر کس با خرید حتی یک آجر می‌تواند در مدرسه سازی سهیم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =