برای صدور حکم بازداشت ترامپ از دستگاه قضایی عراق تقدیر می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه از فائق زیدان رئیس دستگاه قضائی عراق و قضات عراقی برای صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور ترور شهید سلیمانی و فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد تقدیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین مردم قم در دی ماه ۱۳۵۶ که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «تبر ابراهیمی بر کاخ ستمشاهی» یاد کردند، بر لزوم اجرایی شدن فرامین راهبردی رهبر انقلاب در سالگرد این حادثه تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تحلیل حوادث اخیر آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تلاش آمریکایی‌ها این است که بگویند تمام افتضاحات این روزهای آمریکا مربوط به دیوانه‌ای به نام ترامپ بود که آمد و کارهایی را انجام داد و می‌خواهند او را مقصر تمام مسائل نشان دهند در حالی که ریشه بحرانی که غرب گرفتار آن شده، لیبرال دموکراسی غربی است.

آیت الله رئیسی عامل اصلی بحران در غرب را ساختار ظالمانه حاکم بر آمریکا و اروپا و خوی استکباری حکام غربی و بی توجهی به حقوق مردم عنوان کرد و افزود: آمریکا تلاش کرد ملت ایران را با فشارهای حداکثری به زانو درآورد اما ملت ما به تبعیت از رهبری با راهبرد مقاومت حداکثری سیاست آنها را شکست داد و با ایستادگی دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: بدبخت، کسانی هستند که در داخل و یا منطقه سرنوشت خود را به آمریکایی‌ها گره زده‌اند و آمریکا را قبله گاه خود می‌دانند.

رئیس دستگاه قضا از اعتماد به نفس و اتکا به خداوند به عنوان دو عامل موفقیت ملت ایران یاد کرد و با اشاره به تولید واکسن داخلی کرونا با تکیه بر این دو عنصر مهم گفت: اقدامات افتخارآمیز برای تولید واکسن ملی در کشورمان از جلوه‌های اعتماد به نفس ملی و محصول توجه به فرهنگ «ما می توانیم» است.

آیت الله رئیسی دستور مقام معظم رهبری در تحریم واکسن آمریکایی و انگلیسی را تدبیری حکیمانه برای صیانت از جان مردم در برابر کسانی دانست که بی پروا و بدون توجه به جام مردم دنبال واردات این نوع واکسن‌ها هستند و متذکر شد: تأکید مقام معظم رهبری بر ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس برای آن بود که نباید ایران به آزمایشگاهی برای واکسن‌های آنها تبدیل شوند.

رئیس قوه قضائیه گفت: این تدبیر رهبر انقلاب، «تحریم استکبار اقتصادی» است که امروزه می‌خواهد با تفرعن جان ملت‌ها را به خطر بیاندازد و جهان را قربانی منافع خود کند اما رهبری حکیم انقلاب، جلوی این کار را گرفتند.

آیت الله رئیسی به بیماری «خودتحقیری» هم اشاره کرد که در این میان به کمک غربی‌ها آمده است و تصریح کرد: «ویروس خودتحقیری» و اینکه برخی به توانمندی‌های خود و جوانان و دانشمندان کشور باور نداشته باشند و چشمشان به بیگانگان باشد، اگر خطرناک‌تر از ویروس کرونا نباشد کمتر از آن نیست.

رئیس دستگاه قضا این نکته را هم خاطر نشان کرد که اگر واکسن تولید کشورمان پس از موفقیت آزمایش‌های انسانی به مرحله تولید انبوه برسد، همه ملت‌ها از آن بهره مند خواهند شد و هیچ ملتی بدون سهم نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه یقین داریم با اتکا به خدا و خودباوری می‌توانیم به قله‌ها برسیم و تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم از توفیقات جمهوری اسلامی ایران در تولید قدرت در حوزه‌های علمی و فناوری به عنوان نشانه‌های مدنیت واقعی یاد کرد و آنها را زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دانست.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال گذشته، از بررسی‌های فنی و کارشناسی همه ابعاد این حادثه از سوی سازمان قضائی نیروهای مسلح خبر داد و گفت که این سازمان با بررسی همه فرضیات و استماع نظرات همه طرف‌های درگیر موضوع، گزارش خود را اعلام کرده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گزارش سازمان قضائی نیروهای مسلح هم از طریق رسانه ملی اعلام شده و هم طی ۲ جلسه به اطلاع خانواده‌های قربانیان این سانحه رسیده، گزارش سازمان مذکور را از نظر تحقیقاتی کامل و دقیق و قابل عرضه به مجموعه‌های مرتبط دانست که می‌تواند تردیدهای موجود در این زمینه را برطرف کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچ خط قرمزی برای بررسی و پیگیری و رسیدگی به این موضوع نداشته و نداریم اظهار داشت: هر فرض و هر فرد مورد سوال و اتهام مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اما برخی برای خوشامد دیگران به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا اصلاً اطلاع ندارند چه کار قابل تقدیری انجام شده است.

آیت الله رئیسی با تقدیر از اقدامات سازمان قضائی نیروهای مسلح در بررسی این موضوع، تأکید کرد: نگاه و تأکید ما در بررسی این حادثه از ابتدا کشف حقیقت و دادرسی عادلانه بوده که از وظایف ماست و تحقیقات مفصل کارشناسی و میدانی و بازسازی صحنه و… در این پرونده انجام شده و تحقیقات دادسرا تمام شده و پرونده در مراحل بعدی رسیدگی با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش مبارزه با فساد از مأموریت‌های مهم و محوری دستگاه قضا عنوان کرده و گفت: از اقدامات صورت گرفته تا کنون در امر مبارزه با فساد باید تقدیر شود. ضدیت و مبارزه با فساد هزینه دارد و عکس‌العمل‌ها را بر می‌انگیزد و مقام معظم رهبری نیز در فرمان ۸ ماده‌ای خودشان در سال ۸۰ که بندهای آن زنده و پویاست، گوشزد کردند مبارزه که آغاز شود، فریاد عده‌ای بلند می‌شود اما شما به این جیغ‌ها توجه نکنید.

رئیس قوه قضائیه گفت: تلاش دستگاه قضائی این است که مبارزه با فساد عادلانه، حق مدارانه، دقیق و با روحیه انقلابی باشد و هیچ مانعی در این مسیر ما را متوقف نخواهد کرد و فقط به خدا و حقوق ملت توجه داریم و تنها خط قرمز ما هم غیرمستند حکم دادن و بدون ادله حرف زدن است.

در این نشست، دادستان کل کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شناسایی و بازپس گیری اموال نامشروع مسئولان در روز گذشته از سوی رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: پیگیری‌ها برای اجرای این دستورالعمل بلافاصله در دستور کار دادستانی کل قرار گرفت و صبح امروز اولین جلسه برای تعیین سازوکارهای اجرای این دستورالعمل برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به سخنان حجت الاسلام منتظری ضمن تقدیر از اهتمام دادستانی کل برای پیگیری دستورالعمل شناسایی و بازپس گیری اموال نامشروع مسئولان گفت که این دستورالعمل برگرفته از قانون رسیدگی به اموال مسئولان و اصل ۴۹ قانون اساسی است و اینکه دوستان تلاش می‌کنند در حد حرف و سخن نماند و عملیاتی شود، مثبت است.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش از فائق زیدان رئیس دستگاه قضائی عراق و قضات عراقی برای صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور ترور فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد تقدیر کرد.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ترامپ آمر و عامل اصلی ترور فرماندهان مقاومت است اما جنایات او محدود به ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس نیست و دستش به خون بسیاری از انسان‌ها در منطقه و دیگر کشورها آلوده است که امیدواریم حکم صادره از سوی دستگاه قضائی عراق اجرا شود و به برکت خون مطهر شهدا به زودی شاهد اخراج آمریکایی‌ها از منطقه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =