عناصر وابسته به امارات مانع ورود مزدوران سعودی به عدن شدند

در حالیکه عربستان به دنبال متحد کردن مزدوران سعودی و اماراتی در یمن است، عناصر وابسته ابوظبی طرح ریاض برای استقرار نیروهای دولت فراری در شهر عدن را ناکام گذاشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الخبر الیمنی، منابع آگاه اعلام کردند که شورای انتقالی جنوب یمن تلاش های عربستان سعودی برای استقرار مجدد نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در عدن را ناکام گذاشتند.

بر اساس این گزارش، عربستان به نیروهای وابسته به منصور هادی اعلام کرده بود که برای انتقال از شقره در استان ابین به کاخ المعاشیق (محل استقرار دولت منصور هادی) در عدن آماده باشند.

منابع آگاه ادامه دادند که برخی فرماندهان نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوب همچنان مخالف ورود هرگونه نیرو به شهر عدن هستند.

این اقدام عربستان برای انتقال نیروهای وابسته به هادی به شهر عدن، بر اساس توافقنامه امضا شده میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن در ریاض صورت می گیرد.

این در حالیست که قبل از عملیاتی شدن این تصمیم عربستان، نیروهای شورای انتقالی اقدام به بستن شهر عدن از طریق اجرای یک طرح نظامی کردند.

عربستان سعودی تلاش دارد مزدوران خود و امارات در یمن را در برابر نیروهای انصارالله متحد کند اما تاکنون در این زمینه شکست خورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =