حقوق کارکنان آموزش عالی ۳۰ درصد افزایش یافته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حقوق کارکنان آموزش عالی ۳۰ درصد افزایش یافته و این افزایش با میزان افزایش حقوق کارکنان خدمات کشوری متناسب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ منصور غلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم و مراکز وابسته به این وزارتخانه، گفت: در پایان سال گذشته بخشنامه ای از طرف سازمان برنامه و بودجه در مورد افزایش حقوق و مزایا صادر شد که این بخشنامه توسط مدیران مربوطه در وزارت علوم و در هیئت امنای مناطق و دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کارکنان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تابع ضوابط و مصوبات هیئت امنا هستند، ما از سازمان اداری و استخدامی در این باره استعلام گرفتیم و همچنین از سازمان برنامه و بودجه هم استعلام شد که پاسخ سازمان برنامه و بودجه آن بود که در صورت تعهد وزارتخانه مبنی بر تامین بار مالی ناشی از این افزایش عملیاتی شدن این موضوع بلامانع است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: نتیجه استعلامات را بررسی و سپس مصوبه ای صادر شد مبنی بر اینکه افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارکنان آموزش عالی معادل افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارکنان خدمات کشوری خواهد بود و به همین دلیل ۳۰ درصد از آن ۵۰ درصد افزایش حقوق احکام آن صادر و عملیاتی شد و بر این اساس برابری افزایش حقوق کارکنان آموزش عالی با کارکنان خدمات کشوری انجام شده است.

غلامی افزود: از آنجایی که میزان افزایش حقوق کارکنان آموزش عالی ذیل وزارت بهداشت و درمان از کارکنان آموزش عالی بیشتر است، کارکنان آموزش عالی تقاضا کردند که افزایش حقوق آنان به میزان ۵۰ درصد محقق شود که این موضوع مستلزم اعتباراتی است.

وی بیان کرد: ما مکاتباتی انجام دادیم و به مسئولان ذیربط گفتیم که برای افزایش حقوق کارکنان آموزش عالی نیاز به تأمین اعتبار داریم تا همسان سازی حقوق کارکنان وزارت علوم با کارکنان دانشگاه های ذیل وزارت بهداشت و درمان انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن این موضوع نیازمند منابع جدید است، تصریح کرد: ما در آبان ماه امسال مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا بودجه آن محقق شود و همچنین بنده نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشتم مبنی بر اینکه کارگروهی مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت تشکیل شود تا متولی همسان سازی حقوق کارکنان این دو وزارتخانه باشد و همچنین در زمینه حقوق اعضای هیئت علمی این دو وزارتخانه نیز تفاوت هایی وجود دارد.

غلامی گفت: بنده جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان آن داشتم و درخواست کردم به ما کمک کنند تا منابع مالی برای افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم انجام شود که آنان گفتند ما منابعی بیشتر از آنچه در بودجه دیده شده است، نمی توانیم به شما بدهیم.

وی اظهار داشت: ما بر این اساس تقاضا کردیم که تخصیص تا ۱۱۰ درصد برای دانشگاه ها و آموزش های عالی در نظر گرفته شود و پیشنهاد ما مورد بحث و بررسی در سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و آنان ما را موظف کردند که امکان تأمین اعتبار از منابع بودجه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به دست آید و دانشگاه ها و موسسات در حال بررسی اعتبارات خود برای تحقق این مهم هستند که امیدواریم نتیجه این کارها به منصه ظهور برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما علاقه مند هستیم که شأن و جایگاه همکارانمان افزایش یابد چرا که کارکنان آموزش عالی کشور خدمات زیادی ارائه می کنند و آموزش عالی کشور رتبه ۱۵ در جهان را دارد و همچنین ما در نانو رتبه ۴ را داریم و همچنین رتبه ایران در تولید منابع علمی در جهان بسیار بالا است و آنچه در شرکت های دانش بنیان انجام می شود، کار فارغ التحصیلان دانشگاه ها است.

غلامی تاکید کرد: ما در دوره تحریم و کرونا از خارج از کشور چیزی نیاورده ایم بلکه هرچه دیدید از دستاوردهای آموزش عالی کشور است و برای اینکه این حرکت شتابنده فروکش نکند، نیاز به حمایت داریم و لازم است در بودجه سال آینده به این موضوع توجه شود و لازمه تحقق وظایف ما حمایت های مادی و معنوی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =