حضور اشغالگران آمریکایی در عراق خسارتهای زیادی به دنبال داشته است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور از سال ۲۰۰۳ تاکنون خسارت های مالی و جانی فراوانی برای عراق به دنبال داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم، «کاطع الرکابی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص تداوم حضور نظامیان ایالات متحده آمریکا در این کشور مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها در طول حضور خود در خاک عراق خسارت‌های زیادی را به کشورمان وارد کردند.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق افزود: میزان خسارت‌هایی که ایالات متحده آمریکا به عراق وارد کرده است حتی از صدها میلیارد دلار نیز فراتر می‌رود. متأسفانه آمار دقیقی از این میزان خسارت‌ها وجود ندارد، در غیر این صورت جهانیان از این آمار غافلگیر می‌شدند. ما یقین داریم که حجم خسارت‌ها بیش از صدها میلیارد دلار است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه سخنان خود تصریح کرد: افزون بر آنچه که گفته شد، اقدامات خصمانه اشغالگران در عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون خسارت‌های انسانی زیادی را نیز به دنبال داشته است. افراد زیادی در عراق قربانی اقدامات نظامیان آمریکایی شدند. هم اکنون نیز برخی در عراق از معلولیت‌های ناشی از تیراندازی‌های اشغالگران، رنج می‌برند.

پیشتر تعدادی از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمانی اعلام کردند که باید مداخلات و اقدامات غیر قانونی آمریکا در عراق به ویژه در حق شخصیت‌های سیاسی این کشور متوقف شود. «بدر صائغ» نماینده ائتلاف سائرون بیان کرد که اخراج نظامیان آمریکایی از عراق به یک ضرورت تبدیل شده است به ویژه آنکه شرایط برای پایان دادن به حضور آنها در خاک عراق و اجرای مصوبه پارلمان مهیا است.

«مختار محمود» نماینده ائتلاف فتح نیز اعلام کرد که آمریکا به مداخلات خود در امور داخلی عراق از طریق تحریم کردن برخی شخصیت‌های عراقی ادامه می‌دهد؛ این در حالیست که دولت در قبال این مداخلات سکوت کرده و موضع محکمی در برابر دولت آمریکا اتخاذ نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =