تعالی‌سازی و بومی‌سازی علوم انسانی گره‌گشای وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از موضوعات مهم در برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست علمی حوزه و دانشگاه با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، امام جمعه و جمعی از روحانیون حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این نشست اظهار کرد: دانشگاه محل تربیت قوه عاقله کشور است؛ بنابراین باید ارتباط خود را با حوزه برقرار کنیم تا بتوانیم به کمک استادان و دانشجویان، دانشگاهی اسلامی داشته باشیم و به اهداف اسلامی برسیم.

امیررضا نقش، دانشگاه‌ها را گره‌گشای مشکلات صنعت و جامعه دانست و افزود: انتظار می‌رود خروجی یک دانشگاه اسلامی، انسانی تأثیرگذار در جامعه باشد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب و وجود ۱۰ دانشکده مصوب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خاطرنشان کرد: این دانشگاه با داشتن دو دانشکده حقوق و الهیات و معارف اسلامی و علوم انسانی، ظرفیت بسیار مناسبی برای تجلی وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان عالم‌پرور نجف‌آباد دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به فعالیت گروه معارف اسلامی به‌صورت مستقل با حضور بیش از ۸۰ مدرس در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: در گروه معارف این دانشگاه برای هر ترم ۸۰ گروه درسی معارف برای هریک از دروس ارائه می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام مسعود راعی رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این نشست با اشاره به دروس رابط بین حوزه و دانشگاه و اهمیت دروس حوزوی و معارف در این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی دروسی را در ارتباط با حوزه ارائه می‌کند که این خود بستری گسترده برای برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود راعی، مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه را موضوع مهم برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن رسیدگی شود موضوع شناسایی حوزه و دانشگاه به‌عنوان مرجعیت علمی است.

وی اضافه کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از دیگر موضوعات مهم در برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه واحدی مستقل است و حوزه علمیه نجف‌آباد نیز از افتخارات علمی کشور است، بیان کرد: با برقراری ارتباط بین این دو نهاد می‌توان از ظرفیت‌های آنها استفاده و  جوانان این مرزوبوم را برای اعتلای ایران اسلامی تربیت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087466

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =