پشتیبانی از ناوگان نیروی دریایی؛ ماموریت اصلی ناوبندر مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوبندر مکران به عنوان جایگزین برای ناو خارک در دریا تلقی می‌شود و کمک می‌کند در دریاها، اقیانوس‌ها و مسافت‌های دورتر، از ناوگان نیروی دریایی پشتیبانی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر دریادار حسین خانزادی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه «ناوبندر» کشتی نظامی است و ظرفیت‌های یک بندر را در مقیاس کوچک دارد، افزود: منطقه مأموریت نیروی دریایی, خیلی گسترده است و تقریباً همه شمال اقیانوس هند را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا کانال سوئز محدوده‌ای است که این روزها درگیر شیطنت‌هایی و ناامنی در آنجا ایجاد شده است و بیشتر شناورهای تجاری ما در این مسیر تردد می‌کنند.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: شناورهای ما برای فعالیت خود در پنج تا شش هزار کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی کشور لازم دارند که خدمات آمادی خوبی از جمله مهمات، آب، سوخت و دیگر مایحتاج خدمه را در دریا دریافت کنند.

وی افزود: در این فضا از ظرفیت ناو «خارک» استفاده می‌کردیم. خارک به عنوان شناوری با قابلیت دریانوردی و اقیانوسی, همه ظرفیت‌های «ناوبندر» را دارد اما در مقیاس محدود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همچنین خدمه ناو ”خارک“ به استراحت و تعویض نیاز دارند بنابراین ناچاریم آن را به ساحل بیاوریم.

امیر دریادار خانزادی افزود: ظرفیت حمل بالگرد ناو ”خارک“ در مقایسه با ناوبندر ”مکران“ محدود است.

وی با اشاره به اینکه مکران می‌تواند پنج بالگرد را بر روی خود حمل کند, گفت: بالگردهای ضد زیردریایی و مین روب می‌تواند بر روی این شناور, نشست و برخاست داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =