کانون‌هایِ فعال دانشجویی تخفیف شهریه می‌گیرند/ برگزاری ۳۰ وبینار همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: برای حمایت از کانون‌های دانشجویی، تخفیف شهریه را در نظر گرفته‌ایم تا شاهد افزایش انگیزه دانشجویان برای فعالیت هرچه بیشتر در کانون‌ها باشیم.

حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در زمینه جشنواره از حماسه تا حماسه اظهار کرد: جشنواره از حماسه تا حماسه خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قرار گرفته است به طوری که ۷۰۰ نفر از دانشجویان واحد رشت تاکنون در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره به مناسبت‌های مختلف از جمله حماسه ۹دی و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تولید محتوای بسیار خوبی در فضای مجازی داشته‌اند؛ البته استفاده از عکس سردار و هشتگ حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا بخش زیادی از پست‌های دانشجویان توسط اینستاگرام حذف شود؛ اما در صفحات دیگر مطالبی از جمله عکس نوشت، کپشن و دلنوشته منتشر شد.

قاسمی ادامه داد: ما درحال برنامه ریزی برای تولید محتوای مجازی در دهه فجر و ۲۲ بهمن هستیم و از ظرفیت کانون‌های دانشجویی نیز برای نقش آفرینی هرچه بهتر در این زمینه استفاده خواهیم کرد. ساماندهی دانشجویان در قالب تشکیل گروه‌های مجازی از دیگر اقدامات در این راستا خواهد بود تا تمامی محتواهای تولید شده با هماهنگی بیشتر و مدیریت شده بارگذاری شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی تصریح کرد: درحال حاضر ۱۲ کانون دانشجویی در واحد رشت با موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی درحال فعالیت هستند؛ در کل استان گیلان نیز نزدیک به ۴۰ کانون فعال وجود دارد. البته درحال برنامه ریزی برای تاسیس ۸ کانون دانشجویی جدید تا انتهای سال تحصیلی جاری هستیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌، بخش قابل توجهی از فعالیت کانون‌های دانشجویی بر گفتمان سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی متمرکز شده است که خوشبختانه طی این مدت به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌ایم. ما به مناسبت حماسه ۹دی بیش از ۳۰ وبینار و برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیش از ۱۵ وبینار را به همت کانون‌های دانشجویی برگزار کردیم.

قاسمی درباره حمایت از کانون‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: ما برای حمایت از کانون‌های دانشجویی، تخفیف شهریه را در نظر گرفته‌ایم تا شاهد افزایش انگیزه دانشجویان برای فعالیت هرچه بیشتر در کانون‌ها باشیم. از لحاظ مالی نیز با وجود مشکلات موجود، سعی خواهیم کرد از هیچ حمایتی از آن‌ها دریغ نکنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد رشت در پایان با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی خاطرنشان کرد: درحال حاضر تمرکز ما بر رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی است و برنامه ویژه‌ای برای آن در نظرگرفته‌ایم؛ تاکنون ۲۵ کرسی آزاداندیشی به صورت وبینار با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی برگزار شده است که تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087606

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =