آمریکا رفتارش را در منطقه عوض و عراق را ترک کند

«ابو احمد البصری» با بیان اینکه امید عراقی‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی ظرف کم‌تر از یک سال آینده به دولت بعدی است، گفت که آمریکا باید رفتارش را در خاورمیانه تغییر دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «ابو احمد البصری» یکی از اعضای ائتلاف «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق اعلام کرد که امید عراقی‌ها در موضوع اخراج نظامیان اشغالگر از خاک کشورشان به دولت بعدی است که پس از انتخابات پیش رو تشکیل شود.

البصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «ما به دولت فعلی برای اجرای تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی امیدی نداریم، بلکه امید ما به دولت بعدی که پس از انتخابات تشکیل می‌شود، بیشتر است.»

وی با بیان اینکه خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق، مسئولیت دولت‌ها در بغداد و واشتگتن است، گفت:  «دولت ترامپ که یک دولت متشنج و ناامید کننده بود در حال ترک کاخ سفید است، از همین رو ما می ‌خواهیم که دولت بایدن  سیاست خود را و خط مشی خود را در منطقه خاورمیانه تغییر دهد.»

«مهدی امرلی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم تاکید کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ملزم به اخراج نظامیان خارجی از عراق در کمتر از یک سال است.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «خروج نظامیان آمریکایی امنیت و ثبات کشور را تقویت خواهد کرد  تا ما بتوانیم امنیت و حاکمیت کشور را در برابر هر گونه تجاوز خارجی حفظ کنیم.»

امرلی گفت: «الکاظمی ملزم است نظامیان خارجی را به طور کلی و نه جزیی و در کم‌تر از یک سال از عراق اخراج کند و دوره زمانی سه ساله که آمریکا برای اخراج نظامیانش از عراق تعیین کرده مردود است و هرگز نمی‌توان آن را قبول کرد.»

این در حالی است که روز یکشنبه کمیساریای عالی انتخابات عراق پیشنهاد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را  تا ۱۶ اکتبر آینده (۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی) داده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ۶ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ شمسی) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده است.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =