جرئیات امتحانات مجازی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات اعلام شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در دستورالعملی نکات مهم برای شرکت در امتحانات مجازی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد؛ با عنایت به لزوم حفظ سلامتی دانشجویان، کلیه امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ واحد علوم و تحقیقات به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

امکان شرکت در امتحانات پایان ترم برای کلیه دانشجویان در محل سکونت خود (بدون مراجعه به واحد دانشگاهی) فراهم بوده و دانشجویان مجاز به شرکت در امتحانات خود براساس اطلاعات مندرج درکارت ورود به جلسه امتحان هستند.

موارد ذیل جهت اطلاع و آگاهی دانشجویان اعلام می‌شود:

۱- حضور در امتحان پایان ترم نیم سال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ الزامی است. در صورت عدم شرکت دانشجویان در جلسه امتحان تا ۱۵ دقیقه پس از آغاز امتحان هر درس، مراتب به منزله عدم شرکت تلقی شده و وضعیت درس در کارنامه آنها غیبت موجه درج خواهد شد. لازم به ذکر است برای دانشجویان رشته‌های پزشکی مطابق قوانین و مقررات آموزشی آنها غیبت غیر موجه درج می‌گردد.

۲- دانشجویان می‌توانند از هر مکانی در زمان امتحان هر درس (مطابق اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه امتحان) وارد پروفایل آموزشی خود در سامانه دان شده و برای شرکت در امتحانات درس مأخوذه در ترم ۹۹۱ در امتحان هر درس شرکت نمایند.

۳- دانشجویان برای شرکت در جلسه امتحان، باید ملزومات کافی را مانند رایانه یا تلفن همراه با شارژ کافی و اینترنت پایدار و لوازم التحریر استاندارد از قبیل کاغذ A۴ و خودکار آبی / مشکی فراهم کنند.

نکته: با توجه به نوع برگزاری امتحانات پایان ترم، همراه داشتن تلفن همراه جهت تصویر برداری از پاسخنامه و سپس آپلود آن در پروفایل آموزشی، قبل از اتمام وقت امتحان هر درس در قسمت مربوطه ضروری است.

۴- به منظور آشنایی با شیوه امتحانات، دانشجویان قبل از شروع امتحانات خود فایل‌ها و فیلم‌های راهنمای شرکت در امتحانات غیر حضوری مندرج در وب سایت واحد علوم و تحقیقات (قسمت آزمون مجازی) را مشاهده کنند.

۵- شیوه نامه انضباطی برای دانشجویان در امتحانات غیر حضوری نیز همانند امتحانات حضور لازم الاجرا است.

۶- دانشجویان به منظور شرکت در امتحان غیر حضوری همانند امتحان حضوری باید شرایط لازم آموزشی را احراز کرده باشند (ثبت نام و انتخاب واحد در ترم جاری، عدم منع آموزی برای ادامه تحصیل).

۷- نمره امتحانات غیر حضوری بخشی از نمره نهایی دانشجویان می‌باشد که به تشخیص مدرس با احتساب موارد دیگر آموزشی همچون تکالیف، میان ترم و… و. نمره نهایی به دست خواهد آمد.

شرکت در جلسه امتحان

۱- در جلسه امتحان غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه امتحان پس از ورود به پروفایل آموزشی خود سوالات امتحان را از بخش مربوطه مشاهده و یا دانلود نموده و سپس تاریخ سوالات را بر روی برگه / برگه‌های A۴ به صورت کاملاً خوانا و دستنویس، بنویسند.

نکته: پاسخ هر سوال، از پاسخ سوال‌های دیگر کاملاً تفکیک شود.

۲- دانشجویان پس از نگارش پاسخ، از متون نوشته شده تصویر برداری و در قسمت مربوطه در پروفایل آموزشی خود در سامانه دان بارگذاری می‌نمایند.

تذکر ۱: تصویر گرفته شده از پاسخنامه باید حتماً کیفیت لازم را داشته باشد.

تذکر ۲: پیامدهای ناشی از بارگذاری پاسخ نامه غیر واضح برعهده دانشجو خواهد بود و اعتراضی در این مورد پذیرفته نیست.

تذکر ۳: از خودکار آبی یا مشکی جهت پاسخگویی به سوالات استفاده شود تا پس از بارگذاری، تصویر پاسخنامه از خوانایی لازم برخوردار باشد.

تذکر ۴: دانشجویان مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، نام درس و کد مشخصه درس) را در بالای تمام برگه‌های پاسخنامه خود مطابق جدول زیر قید نمایند.

تذکر ۵: صفحات پاسخنامه به ترتیب شماره گذاری شود.

۳- دانشجویان در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در خصوص موارد قبل یا بعد از برگزاری امتحان غیر حضوری می‌توانند سوال خود را با اداره آموزش دانشکده‌ها مطرح کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =