رسمی؛ استقلال در مرحله گروهی ACL ۲۰۲۱

با عدم صدور مجوز حرفه‌ای سازی نماینده ترکمنستان، شاگردان محمود فکری موفق شدند جواز حضور در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر طبق روال سال‌های اخیر سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ بود تا این‌چنین پرسپولیس و تراکتور جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورند و استقلال و فولاد نیز برای رسیدن به مرحله گروهی، آماده حضور در دیدار پلی‌آف شوند؛ اما حالا عدم صدور مجوز حرفه‌سازی یک تیم ترکمنستانی معادلات را برهم زده و به نوعی برای آبی‌پوشان پایتخت که فصل گذشته با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر موفق به کسب سهمیه آسیایی شدند، یک میانبر را به وجود آورده است.

چرا که با حذف نماینده ترکمنستان و احتساب نیم سهمیه این کشور برای ایران، حالا استقلال به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ حضور پیدا خواهد کرد و سهمیه ایران به ۳+۱ ارتقا یافت؛ طبق اخبار منتشره از سوی AFC، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارند تا فصل جدید این تورنمنت را هم به مانند فصل گذشته به واسطه شرایط کرونایی در قالب متمرکز برگزار نمایند.

با این اوصاف، تقابل استقلال و العین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا منتفی بوده و شاگردان محمود فکری باید کار در مرحله گروهی دنبال نمایند؛ طبق اعلام قبلی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) درکوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود و باید دید چهار نماینده چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها در مرحله گروهی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =