۸۳ خوابگاه جدید آماده بهره برداری دانشجویان شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ۸۳ خوابگاه از ۱۰۶ خوابگاه در طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی آماده افتتاح است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مراسم افتتاح طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی و تقدیر از خیرین آموزش عالی امروز ششم بهمن ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار شد.

ناصر مطیعی با اشاره به طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: هدف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اجرای طرح مذکور حمایت از دانشجویان مستعد و کم بضاعت و همچنین کمک به رشد استعدادها و وضعیت تحصیلی و معیشتی دانشجویان است.

وی ادامه داد: در همین راستا تعمیر خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌های دانشجویی در کنار مأموریت‌های اصلی صندوق آغاز شد و همچنین خوابگاه‌ها به امکانات ورزشی و اتاق‌های تندرستی تجهیز شدند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: منابع صندوق رفاه دانشجویان برای انجام مأموریت‌های صندوق شامل کمک دولت، بهره‌مندی از تسهیلات سیستم بانکی، درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه، وجوه حاصل از بازگشت وام‌های دانشجویی، درآمد حاصل از سرمایه گذاری و بازگشت اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی و کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی ادامه داد: در سالهای ۹۸ و ۹۹ ما با شرایط اقصادی خاصی مواجه بودیم، دولت با محدودیت‌های مالی جدی مواجه بود، قیمت‌ها افزایش یافته و هزینه خدمات رفاهی دانشجویان افزایش یافته بود. بنابراین منابع صندوق پاسخگوی نیاز دانشجویان نبود برای همین صندوق از خیرین کمک خواست و در اولین گام از خیرین تقاضای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها صورت گرفت.

مطیعی افزود: طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در مهرماه ۹۸ پیشنهاد و زمستان همان سال تصویب شد همچنین در شهریورماه ۹۹ توسط هیئت امنا صندوق این طرح تصویب شد و فعالیت راه اندازی این طرح از اردیبهشت ماه کلیک خورد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: همچنین جهت ساماندهی کمک خیرین آموزش عالی، سامانه حامیان رفاه دانشجویی راه اندازی شد در این طرح ۱۰۶ خوابگاه پیش بینی شد که مساحت آن ۲۵۶ هزار متر مربع است و اکنون ۸۳ مورد آن آماده افتتاح است. همچنین ۲۳ خوابگاه در حال تکمیل است که تا اواسط اسفند ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد و اگر نیمسال بعد شرایط کرونا مطلوب شود و دانشجویان بتوانند به دانشگاه بازگردند می‌توانند از دستاوردهای این طرح استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان این خوابگاه‌ها در این طرح ۲۵ هزار و ۷۸۳ نفر است که اکنون ۱۷ هزار و ۵۲۸ نفر ظرفیت آماده بهره برداری است، همچنین میزان مشارکت دانشگاه‌ها در این طرح ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و میزان مشارکت خیرین نیز به همین میزان بوده است و سهم صندوق ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که تا کنون خیرین ۱۷ میلیارد تومان منابع را تأمین کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =