لزوم ورود خیرین به بخش‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور خیرین در حمایت از مراکز آموزش عالی گفت: لازم است که خیرین در بخش‌هایی مانند تجهیز آزمایشگاه‌ها ورود کنند که بتوانیم تحقیقات به روز شده‌ای را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، منصور غلامی در مراسم افتتاح طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باوجود همه‌ محدودیت‌های موجود اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه آموزش عالی اتفاق افتاده. درست است که نقدها پررنگ است؛ اما مردم به امید و شادی در جامعه نیاز دارند.

وی افزود: در این مدت ۴۰ سال در حوزه آموزش عالی، تمام نیازهای کشور را در آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص به کار گرفتیم و سالانه تعدادی از دانشجویان متخصص به کشورهای دیگر بورس می‌شوند که امسال با وجود محدودیت‌ها ۱۰۰ نفر بورسیه شدند.

وزیر علوم اضافه کرد: دانشگاه‌ها ظرفیت تربیت نیروی متخصص را دارند. استانداردهای آموزش‌های ما استانداردهای بالایی است، نقدهایی می‌شود که برخی از فارغ التحصیلان نمی‌توانند وارد صنعت شوند؛ در صورتی که این مشکل آموزش ما نیست؛ بلکه باید صنعت به روز شود؛ چرا که همین فارغ التحصیلان در شرکت‌های دانش بنیان می‌درخشند. بخش اعظم جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و این مسئله به مروز زمان اثرات خود را در جامعه نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست که در حوزه پژوهش جزو ۲۰ کشور مطرح دنیا و از نظر تولید علم جزو مجامع بین‌المللی هستیم که این موفقیت نتیجه تلاش‌ها و دستاوردهای جامعه علمی کشور است. خیلی از کشورها باورشان نمی‌شد که ایران این رتبه را در رشته‌های علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

غلامی یادآور شد: در حوزه دستاوردهای فناوری، ۴۵ پارک علم و فناوری داریم که ۳۷ پارک زیر نظر وزارت علوم، یک پارک زیر نظر معاونت علمی است و بقیه برای سایر وزارت خانه‌ها هستند که مستقیم از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت می‌شوند. ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه ها فعال هستند که از ایده‌های جدید و شرکت‌های دانش بینان حمایت می‌کنند.


وزیر علوم با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان افزود: ۶۰۰۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه‌های آموزش عالی فعالیت می‌کنند که نمونه‌ای از فعالیت آن‌ها را در دوران محدودیت کرونا مشاهده کردید که آینده خوبی را حتما رقم خواهند زد. این مجموعه‌ دستاوردها وظیفه آموزش عالی است که به مردم تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه آمدن خیرین در کنار این مجموعه حتما امید بخش و اثر بخش است، تصریح کرد: حمایت از دانشجویان و  تکریم آن‌ها با فراهم آوردن زمینه تحصیل حتما سرمایه گذاری ارزشمندی است. خیرین در زمینه‌های مختلف همچون رفاه دانشجویی، زیست دانشجویی و کمک به خرید تجهیزات آزمایشگاهی می توانند دانشگاه‌ها را حمایت کنند. در حال حاضر هر دانشگاهی یک مرکز آزمایشگاهی دارد که جای خوبی برای ورود خیرین است که بتوانیم تحقیقات به روز شده‌ای را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =