باخت بد در روز اشتباهات یحیی و دستیارانش

در روزی که کادر فنی پرسپولیس اشتباهات پرشماری داشت، سه امتیاز باارزش از دست این تیم پرید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی (کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ یحیی گل محمدی در روز پر اشتباه کادر فنی سه امتیاز مفت را از چنگ پرسپولیس پراند. تغییرات عجیب گل محمدی در خط دفاعی و بازی دادن به شیری با احوالات این روزها در خط دفاعی فقط یک دلیل داشت، آن هم اینکه گل محمدی نمی خواست مشکل خط دفاعی را با تغییرات در پستهای دیگر که تازه جواب گرفته بود ترمیم کند، اما ریسک گل محمدی جواب نداد و اتفاقا اواسط نیمه اول به این نکته پی برد اما کمی دیر بود.

ترکیب اولیه و قلب دفاع
هنوز خاطره آن ترکیب ناهمگون پرسپولیس در دربی فینال حذفی که اتفاقا یکی از دلایل شکست این تیم در آن بازی بود در ذهن افکار عمومی هوادارن پرسپولیس هست که باز هم اتفاقا در همان اواسط نیم اول آن بازی دست به اصلاح ترکیب زد. از گل محمدی که خود یکی از با سابقه ترین و فنی ترین مدافعین وسط این فوتبال بوده بعید هست که با چنین زوجی قلب دفاع را شکل دهد، اصلا فیزیک این بازیکن شرایط ایده آلی برای حضور در این پست را ندارد، شرایط روانی این روزهای او برای این پست حساس جای خود. مرکز ثقل پایین،طول گام کوتاه، عدم آگاهی محیطی مناسب برای این پست و قد کوتاه شیری قطعا یکی از دلایل شکست پرسپولیس در این بازی هست ، که انصافا این دیگر به دوش کادر فنی پرسپولیس هست.

منطقه پرواز ممنوع
حالا باید دست مریزاد گفت به باعث و بانی پراندن شجاع و نادری برای پرسپولیس. دقیقا در روزی که دو مدافع تخصصی تیم مصدوم بودند و گل محمدی ریسک حضور سید جلال را نکرد خلا حداقل یک مدافع وسط کلاسیک و بازی کرده کاملا به چشم آمد.

عدم ریسک
کادرفنی رو بازی سیدجلال ریسک نکرد، صد البته کار حرفه ای کرد اما روی ترکیب قلب دفاع ریسک بزرگی کرد که اتفاقا جواب نداد. حتی اگر سید جلال در بازی هی بعد هم برسد، پرسپولیس اید به فکر خط دفاعی خود باشد حتی برای جنبهه راست خود.

دست خالی
از آن جمله نخ نمای این روزهای پرسپولیس هست، بله شاید برای ادامه راه و قهرمانی نیاز به تقویت تیم هست اما واقعا برای این چنین بازی هایی دیگر بضاعت پرسپولیس به نظر کافیست، اشکال فنی این تیم اساسی هست.

عدم حفط نتیجه
تکرار این جمله که پرسپولیس خوب گل می زند اما حفظ نمی کند کمی تکرار مکررات شده، به قهرمانی های چند سال اخیر نگاه کنید پرسپولیس گل نمی خورد و گل می زد، اما دقیقا از فینال آسیا به این سمت پرسپولیس به هر دلیلی بازی را در دقایقی وا می دهد.

تعویض
فلسفه تعویض کادر فنی چیست در پرسپولیس ما که متوجه نشدیم، اگر در دربی همین شکل تعویض ها را انجام می داد، لان حتما فشار کمتری هم روی تیم هم کادرفنی حاکم بود. آمدن عالیشاه به جای پهلوان که تازه راه افتاده بود یا مهدی خانی به جای امیری و همجنین شجاعی با عبدی؟! رمضانی هم که انگار نه انگار.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =