دانشگاه آزاد اسلامی 70 شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است/ نقش محوری اساتید در تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 70 شهید مدافع حرم دارد که باید به نسل جوان امروز معرفی شوند و گمنام باقی نمانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران، محسن مومنی شریف، عظیم ابراهیم پور، معصومه آباد اعضای شورا و سیدرضا موسوی نیا نماینده حوزه ریاست به منظور بررسی راهکارهای تعمیق موضوع فرهنگ شهادت و ایثار امروز در سالن جلسات معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

دکتر جهان‌بین در این جلسه با تأکید بر اینکه اساتید در تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده دانشگاه نقش محوری و کلیدی دارند، گفت: عوامل متعددی بر فرهنگ تأثیرگذار هستند، اما مؤثرترین قطب اثرگذار در دانشگاه ها بعد از سلوک مدیران، اساتید هستند و باید از ظرفیت های اساتید به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی بر راه اندازی هر چه سریعتر تدبیرخانه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: فعالیت این تدبیرخانه باید با جدیت پیگیری شود و درخصوص تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت باید از این طریق اقدام شود.

دانشگاه آزاد اسلامی 70 شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است

دکتر جهان بین در ادامه با تأکید بر تعمیق فرهنگ شهادت و ایثار در بین دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه 70 شهید مدافع حرم دارد که باید به نسل جوان امروز معرفی شوند و گمنام باقی نمانند. در نحوه پرداختن به قهرمانان باید از تجارب سایر کشورها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: قهرمانان به عنوان الگو می توانند نقش اساسی در نهادینه سازی ارزشها در جامعه ایفا کنند و شهدای ما مصداق اتم این قهرمانان هستند و اگر اینها به صورت هنرمندانه معرفی نشوند، قهرمانان جعلی جایگزین خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تدوین سرفصل های درس آشنایی با دفاع مقدس تصریح کرد: برای تدوین سرفصل ها باید از نظرات دانشجو و اساتید نیز استفاده کنیم و از مجموع این نظرات و نیز نگاه مطلوب برآمده از نظرات خبرگان به یک سرفصل مشخص برسیم.

احمد صالحی آرا رئیس مرکز شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورای سیاست گذاری حوزه شاهد و ایثارگران نیز در این جلسه گفت: در سامانه پژوهشیار بیش از 200 موضوع پایان نامه در ارتباط با دفاع مقدس بارگذاری شده است. نظام موضوعات دفاع مقدس در تدبیرخانه نیز گنجانده می شود و در این زمینه از نظرات کارشناسان استفاده خواهیم کرد.

محسن مومنی شریف عضو شورای سیاست گذاری حوزه شاهد و ایثارگران در ادامه این جلسه اظهار داشت: قهرمانان و چهره های برجسته دفاع مقدس در استان ها شناسایی و توسط اساتید در کلاس های درس آشنایی با دفاع مقدس معرفی و ابعاد مختلف شخصیت آنها تبیین شود. یکی از راه های مهم و مؤثر ترویج فرهنگ دفاع مقدس، پرداختن به قهرمانان است.

 معصومه آباد عضو شورای سیاست گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با درس آشنایی با دفاع مقدس گره خورده است. مدرسان این دروس باید از همه لحاظ گزینش و بهترین ها برای تدریس این درس انتخاب شوند.

عظیم ابراهیم پور عضو شورای سیاست گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در ادامه این جلسه اظهار داشت: استادان با توجه به توانمندی های خود در هر کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی به یک شهید شاخص بپردازند.

سیدرضا موسوی نیا نماینده حوزه ریاست نیز گفت: مدرسان دروس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی باید افراد سرشناس، باسواد و بومی استانها باشند و دانشجویان را به انجام فعالیت های پژوهشی در ارتباط با شهدا ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088035

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =