امتحانات عملی دانشجویان در قالب گروه‌های ۵ نفره برگزار می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات برگزاری امتحانات دروس عملی دانشجویان این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روزی بیشتر تا آغاز امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی باقی نمانده است و دانشجویان با جمع بندی دروس خود، به دنبال این هستند که امتحانات را با موفقیت و آمادگی کامل پشت سر بگذارند. البته برگزاری کلاس‌های آنلاین و آموزش غیرحضوری موجب شده تا برگزاری امتحانات به ویژه امتحانات دروس عملی با چالش جدی مواجه شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در ۲ ترم گذشته، تمهیداتی را برای برگزاری امتحانات دروس عملی اعمال کرد که البته در برخی واحدهای دانشگاهی نیز با انتقاداتی همراه بود. در ترم جاری کلاس‌های علمی دانشجویان طبق شرایط ویژه‌ای درحال برگزاری است و آنطور که مسئولان این دانشگاه گفته‌اند، امتحانات این دروس نیز بر مبنای برنامه ریزی هر واحد دانشگاهی به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

در همین راستا احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های عملی و زمان برگزاری امتحانات این دروس اظهارکرد: در حال حاضر تمامی کلاس‌های دروس عملی دانشجویان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا سقف ۵ نفر درحال برگزاری است.

وی افزود: واحدها می‌توانند برای هرکدام از کلاس‌های برگزار نشده، کلاس جبرانی برگزار کنند تا روند تدریس دروس با مشکل مواجه نشود. دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به برگزاری کلیه کلاس‌های عملی مصمم است، به همین دلیل واحدها باید برای برگزاری این کلاس‌ها، اهتمام ویژه داشته باشند.

حیدری ادامه داد: واحدهای دانشگاهی می‌توانند امتحانات دروس عملی را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در قالب گروه‌های ۵ نفره به صورت حضوری برگزار کنند. تعیین زمان برگزاری امتحان نیز بر عهده واحد دانشگاهی است و دانشجویان می‌توانند براساس برنامه تعیین شده از سوی واحدها، در امتحانات عملی شرکت کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در ترم‌ گذشته امتحانات دروس عملی در یک بازه زمانی خاص برگزار شد؛ اما درحال حاضر باتوجه به این که برخی واحدهای دانشگاهی در مناطق زرد، نارنجی و یا قرمز قرار دارند، نتواستند کلاس‌های عملی را به طور کامل برگزار کنند. به همین دلیل هر واحد دانشگاهی به صورت جداگانه زمان برگزاری امتحانات را به دانشجویان اعلام خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی کلاس‌های دروس عملی باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به طور کامل برگزار شود. البته برخی واحدهایی که در مناطق قرمز قرار دارند، می‌توانند امتحانات عملی خود را تا قبل از به ثبات رسیدن شرایط برگزار نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =