ورود مجلس برای اصلاح قوانین مدارس غیرانتفاعی/ استخدام معلمان حق‌التدریس پیگیری می‌شود

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به ایجاد یک سامانه برای ثبت اطلاعات مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: طرحی در مجلس تحت عنوان اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مهرداد ویسکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با مسئولان آموزش و پرورش لرستان جهت پیگیری مشکلات فرهنگیان در روز گذشته، اظهار کرد: یکی از محورهای این جلسه موضوع مدارس غیرانتفاعی و حق و حقوق معلمان این مدارس بود که در ابتدا نمایندگان این معلمان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر سومین جلسه‌ای است که در این زمینه برگزار می‌شود، در جلسات گذشته مصوباتی داشتیم که در این جلسه مصوبات مرور و برخی که انجام نشده بود و تاکید کردیم تا جلسه آینده نسبت به انجام این بند از مصوبات اقدام شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به ایجاد یک سامانه برای ثبت اطلاعات مدارس غیرانتفاعی اشاره و تصریح کرد: طرحی در مجلس تحت عنوان اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در حال انجام است تا وضعیت مدارس غیرانتفاعی را سامان بخشد.

ویسکرمی بیان کرد: پیشنهادهای خوبی از جمله تاکید بر بیمه معلمان و پرداخت بیمه آن‌ها که از سال ۹۵ مصوب شده توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به طور مستقیم یا تهاتر انجام شود تا بیمه این قشر از جامعه ناقص نماند، روی طرح گذاشتیم که در صحن علنی مجلس پس از بودجه در نوبت خود مطرح خواهد شد.

وی، ممنوع کردن هرگونه تعهد از معلمان که موجب تضییع حق آن‌ها شود را از دیگر پیشنهادات طرح برشمرد و گفت: امیدواریم با اصلاحاتی که در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گامی در جهت احقاق حقوق این قشر از جامعه برداشته شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات طرح، ایجاد سامانه ثبت اطلاعات مدارس غیرانتفاعی است که در طرح وجود دارد و برای تکمیل آن پیشنهاد بیمه و حقوق کارمنان در سامانه درج و قابل مشاهده شود تا موجب سوء‌استفاده نشود.

ویسکرمی، استخدام معلمان حق‌التدریس را دیگر محور جلسه عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه از سوی برخی ابهامات و دغدغه‌هایی وجود داشت، اسامی عنوان شد که جهت بررسی تحویل دادیم.

وی اظهار کرد: نماینده برخی از این معلمان ابراز داشتند که استان بر اساس ظرفیت و تعداد مشمولین به تفکیک شهرستان امتیازبندی را انجام داده و امتیازات بالا را انتخاب کردند که بعدها از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مکلف شدند که بالاترین امتیاز از استان را حساب کنند و این موجب تغییراتی شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسوولان آموزش‌وپرورش استان خواسته شد که تا پنج‌شنبه گزارش مستند با رعایت اعتراض‌ها در خصوص بکارگیری معلمان حق‌التدریس اخیر ارائه کنند تا چنانچه اشتباهی صورت گرفته، اصلاح شود.

ویسکرمی با بیان اینکه معلمان انتظار دارند که نمایندگان مجلس به عنوان نهادی نظارتی این مطالبات را پیگیری کنند تا حقی از کسی ضایع‌ نشود، افزود: این مهم محقق نمی‌شود مگر با شفافیت و تاکید بنده در مورد آموزش‌وپرورش این است که ساختارها را بایستی مشخص و شفاف‌سازی انجام شود.

وی از استمرار جلسات با آموزش‌وپرورش جهت احقاق حقوق معلمان خبر داد و گفت:  اگر مجلس با طرح مذکور مطرح شده از سوی کمیسیون آموزش موافقت کرده اصلاحات افزوده شده انجام شود، معلمان دیگر به جهت حق و حقوق حق‌التدریسی و سوابق خود دغدغه‌ای نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =