کارگاه آموزشی کرسی‌های ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

کارگاه آموزشی کرسی‌های ترویجی ویژه معاونان پژوهش و فناوری مراکز استانها توسط معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه آموزشی کرسی های نظریه پرداری، نقد و مناظره ویژه معاونان پژوهشی استان ها و روسای هیئت های اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی ورز صبح امروز در واحد الکترونیک برگزار شد.

در بخشی از این کارگاه آموزشی، میثم چگین رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه مباحثی درباره شکل گیری ایده برگزاری کرسی های نظریه‌پردازی در حوزه های علمیه و طرح آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

چگین اظهارکرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کرسی های آزاد اندیشی عملکرد بهتری را داشته است که حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی ها در حوزه علوم انسانی و معارف در دستور کار قرار گرفته است. هیئت های اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی نیز به تبع همین‌مسئله در معاونت علوم انسانی و هنر شکل گرفته است.

وی افزود: زمینه سازی برای نهضت تولید و عرضه نظریه اسلامی در علوم انسانی، علمی کردن مجادلات و تخصصی کردن گفت و گوهای فرهنگی، نهادینه سازی اندیشه در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، از جمله اهداف اصلی هیئت های اندیشه ورز محسوب می شود.

چگین در ادامه به ارائه مباحث آموزشی در حوزه انواع کرسی های تخصصی از جمله کرسی های نظری، نوآوری و نقد، چگونگی برگزاری کرسی های علمی و ترویجی و نقد و مناظره در واحدها و تبیین آیین نامه ها و ساختاری های این حوزه پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =