اجرای راهبردهای آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در سطح کلان دانشگاه‌ها

معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه ها از اجرای راهبردهای نهاد در حوزه آموزش و پژوهش در سطح کلان دانشگاه‌های کشور از جمله حوزه دانشجویان اهل تسنن یا دانشجویان خارجی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، نیکزاد عیسی‌زاده در جلسه کارگروه آموزشی و پژوهشی شورای راهبردی نهاد گفت: با توجه به گستره مأموریت نهاد در حوزه دروس معارف اسلامی، فرهنگی و سیاسی این الزام ایجاد شد که در ذیل شورای راهبردی با توجه به نوع و صنف این مأموریت‌ها کارگروه‌های تخصصی شکل بگیرد.

وی افزود: مهمترین نکته در این کارگروه تخصصی بحث هم اندیشی یا در واقع ایجاد چالش در بعضی از موضوعات، بحث‌ها و سیاست‌های کلانی که قرار است در حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد اتفاق بیفتد.

معاون آموزشی نهاد اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های تحلیل راهبردهای ابلاغی و اعلامی شورای راهبردی و همچنین پیشنهاد سیاست‌های کلان جدید و بحث و تصویب و ارسال به شورا برای تصویب راهبردهای سالانه حوزه آموزش و پژوهش به ایفای نقش می‌پردازد.

عیسی‌زاده گفت: دانشگاه معارف به عنوان بازوی علمی معارف می‌تواند محتوای علمی این سیاست را تأمین کند، پژوهشگاه نیز کارهای مطالعاتی و پژوهشی را انجام دهد و معاونت آموزشی کلاً پیگیر اجرای این راهبرد در سطح کلان دانشگاه‌های کشور از جمله در حوزه دانشجویان اهل تسنن یا دانشجویان خارجی باشد.

حجت الاسلام فاطمی پور با اشاره به نقش این کارگروه تخصصی گفت: ذیل شورای راهبردی نهاد پنج کارگروه تخصصی شکل گرفته است که یکی از این کار گروه‌ها آموزشی و پژوهشی است. این کارگروه نقش اتاق فکر را ایفا کرده و افرادی که درگیر این مباحث هستند مانند مدیران بخش‌های مربوطه و رؤسای ادارات در این کارگروه عضو باشند تا بتوانند علاوه بر هم افزایی، پیش‌نویس‌هایی برای تصویب و ابلاغ در شورای راهبردی نهاد آماده کنند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد تصریح کرد: هدف این کارگروه تحقق راهبردهای نهاد در حوزه آموزش و پژوهش است. ما پانزده راهبرد داریم که معاونت آموزشی و پژوهشی می‌بایست در راستای تحقق این راهبردها تلاش کند که باید سیاست‌های حوزه آموزش و پژوهش را در این کارگروه تدوین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =