مشارکت ۸۵ درصدی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۴ انتخابات انجمن علمی

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت از مشارکت ۸۵ درصدی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در ۱۴ انتخابات شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مهدیه پرند با اعلام این خبر بیان کرد: ۱۴ انتخابات اخیر شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت طی ماه‌های مهر و آبان در قالب فضای مجازی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد. بعد از پایان برگزاری انتخابات این دوره، دبیر واعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت، به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مهر و آبان خاطرنشان کرد: انتخابات مجامع کشوری انجمن‌های علمی- دانشجویی در ۱۴ رشته پزشکی، داروسازی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، پرستاری، دندانپزشکی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، هوشبری برگزار شد.

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت از مشارکت ۸۵ درصدی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: انجمن علمی دو رشته تغذیه و مامایی تازه تاسیس هستند و برای اولین بار انتخابات در این دو رشته نیز انتخابات برگزار شد.

وی افزود: با فعال‌تر شدن انجمن‌های علمی کشوری به لحاظ کمی و کیفی و ایجاد رویکرد تعاملی بین انجمن‌ها می‌توان به تحقق اهداف انجمن‌های علمی دست یابیم و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی  باید مشارکت حداکثری در انتخابات کشوری داشته باشند.

پرند گفت: در سال ۹۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با ابلاغ آئین‌نامه‌ای، تشکیل انجمن‌های علمی - دانشجویی را اعلام کرد. در مدت کوتاهی تعداد زیادی انجمن‌ علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شد و دانشجویان زیادی به فعالیت در آنان پرداختند. از جمله مهمترین اهداف انجمن ها افزایش تعاملات علمی و اجتماعی و تغییر نگرش‌های علمی و پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: هر رشته علمی برای تقویت تعاملات و افزایش همبستگی اجتماعی و علمی بین دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان رشته، نیاز به ایجاد انجمن‌های علمی- دانشجویی دارد که در همین راستا انجمن‌های علمی کشوری که از سال ۹۷ در وزارت بهداشت تاسیس شدند کمک زیادی به قویتر شدن این تعاملات در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کردند.

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت افزود: با توجه به میزان مشارکت اعلام شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی، از نظر ما دانشگاه‌هایی که مشارکت بالای ۵۰ درصد داشتند، مشارکت قابل قبول در انتخابات کشوری داشته اند.

پرند افزود: امسال با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال تولید علم و جهش و رونق تولید نام گذاری شده و ما باید با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در آموزش و پژوهش موجب تغییر نگرش‌ها به سمت کاربردی و مهارتی شدن فعالیت‌ها در این حوزه ها باشیم و انجمن‌های علمی به عنوان پل ارتباطی دانشجویان و اساتید می‌توانند نقش بسزایی در این امر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =