حضور اعراب در مذاکرات صرفا برای برجام هسته‌ای نیست

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان درباره احتمال حضور یکی از کشورهای منطقه یا حاشیه خلیج فارس در مذاکرات هسته‌ای آتی مطرح کرد: اگر چنین شرطی از سوی اروپا مطرح شده باشد، قطعا برای برجام هسته‌ای یا برجام یک نخواهد بود و بیشتر برجام موشکی مدنظر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، زمزمه بازگشت آمریکا به برجام بعد از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور کاخ سفید باعث شده تا بررسی و تحلیل موضوع روابط ایران و آمریکا و وضعیت تحریم‌‌های یکجانبه علیه کشور توسط کارشناسان و رسانه‌ها پررنگ‌تر شود.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا بیان کرد: متاسفانه دولتمردان به خصوص وزارت امور خارجه با استفاده از دیپلماسی مجازی(شبکه‌های اجتماعی) بارها چراغ سبز ادامه مذاکرات را به دولت دونالد ترامپ نشان ‌دادند و با آغاز فعالیت جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا قطعا شاهد شدت بیشتر پالس‌ها برای مذاکرات در ماه‌های باقی مانده از عمر دولت دوزادهم خواهیم بود.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان کشور گفتمان‌محور موضوعات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌بردند. همچنین  از سوی دیگر با ایجاد حباب و التهاب در بازار، افکار عمومی را برای پذیرش مذاکرات با اروپا و آمریکا آماده می‌کردند.

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به نوسانات نرخ ارز در بازار عنوان کرد: قیمت ارز چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروز شدن پیروزی حزب دموکرات کاهش داشت. این موضوع نشان می‌دهد که اقتصاد کشور کاملا سیاسی بوده و زیرساخت‌ها و نظارت کافی بر بازار ارز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم پیشینه سیاسی و گرایشات متمایل به اصلاح طلبی یا اعتدال دارند، گفت: در چند سال اخیر افراد با گرایشات سیاسی اصلاح‌طلبی تمایل بیشتری به انجام مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و اروپا داشتند و دور از ذهن نیست که باز هم بخواهند مجلس را برای انجام مذاکرات تحت فشار سیاسی قرار دهند.

کاظمی درباره احتمال حضور یکی از کشورهای منطقه یا حاشیه خلیج فارس در مذاکرات هسته‌ای آتی مطرح کرد: اگر چنین شرطی از سوی اروپا مطرح شده باشد، قطعا برای برجام هسته‌ای یا برجام یک نخواهد بود و بیشتر برجام موشکی مدنظر است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اروپا و آمریکا خواستار تضعیف قدرت منطقه‌ای ایران هستند تا امنیت رژیم غاصب صهیونیست تامین شود و جبهه مقاومت فاقد قدرت شود. حضور یکی از دول کشورهای عربی برای مذاکرات هسته‌ای نیز در همین راستا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =