تقدیر از عوامل اجرایی همایش روز جهانی عاری از خشونت و افراط‌گرایی

دبیر شورای سیاست گذاری سمای استان بوشهر از عوامل اجرایی همایش روز جهانی عاری از خشونت وافراط گرایی که در مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر برگزار شده بود، تقدیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه هم اندیشی تقدیر از عوامل اجرایی همایش روز جهانی عاری خشونت و افراط گرایی با حضور دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان بوشهر در مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه باقر کریمی دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر اظهارکرد: جهان بشری در هزاره سوم با وجود پیشرفت های علمی ، صنعتی ، اقتصادی و اجتماعی ، از ناهنجاری های زیادی رنج می برد که یکی از مهم ترین آن‌ها، پدیده شوم و فراگیر خشونت وافراط گرایی و تروریسم هست .این پدیده در سال‌های اخیر بیشترین قربانیان خود  راز مردم مسلمان و بی گناه گرفته است.

وی ادامه داد: ظهور گروه‌های افراطی که خونریزی و جنگ طلبی خود را با پوشش از باورهای مذهبی پیگیری می کنند، موجب ناامنی کشورها شده است . در کنار این ناامنی با نفوذ نظامی کشورهای غربی و تلاش آن‌ها برای تغییر نقشه خاورمیانه نیز سبب افزایش فعالیت این گروه ها در منطقه شده است.

 کریمی خاطرنشان کرد: جهان عاری از خشونت در شرایطی محقق خواهد شد که دولت ها با هم همکاری کنند و در سیاستگذاری ها هماهنگ باشند. زمانی که دولت ها هماهنگ باشند، جریان های افراطی در حاشیه قرار خواهند گرفت. دولت های مقتدر اگر با همسایگان خود به سیاست های مشترک دست یابند، می‌توانند ریشه‌های خشونت را خشکانده و زمینه ساز کاهش افراط گرایی در منطقه جهان شوند.

به گزارش ایسکانیوز، همایش جهانی عاری از خشونت وافراط گرایی ، ۲۷ آذرماه با حضور شاهین افشارپور نائب رئیس سازمان نظام روان شناسی استان بوشهر به صورت مجازی در سامانه یکپارچه نوین آنلاین دانش آموزی (سیناد) در مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر برای دانش آموزان برگزار شد.

درپایان این مراسم از منیژه فراشبندی دبیر همایش و بقیه عوامل اجرایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088268

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =