نتایج رتبه‌بندی دانشگاه ها اواخر بهمن ماه اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام می شود، اواخر بهمن ماه اعلام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علی خاکی صدیق  با اشاره به آخرین وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها در حال اجراست، یک نوع رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام می‌شود، احتمالاً نتایج آن تا اواخر بهمن اعلام می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: نوع دیگری از رتبه بندی، رتبه بندی مجازی دانشگاه‌ها است که توسط انجمن الکترونیکی ایران انجام می‌شود که البته نتایج آن نیز با تأخیر اعلام خواهد شد.

برای اجرای رتبه بندی دانشگاه‌ها، شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی بر پایه اسناد بالادستی از جمله نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلان علم و فناوری تدوین و تصویب شده و لازم است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به تکمیل پرسشنامه‌ها مربوطه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی https://ur.isc.ac اقدام کنند.

این ارزیابی و رتبه‌بندی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =