وزیر آموزش و پرورش عواقب بازگشایی مدارس را نمی‌پذیرد

کارشناس آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش با تغییر در تصمیمات خود قصد دارد مسئولیت و عواقب حضوری شدن مدارس را بر عهده والدین قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند روز اخیر محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس در مقاطع ابتدایی و هنرستان با صلاح‌دید ستاد مبارزه با کرونای استان باید به صورت حضوری بازگشایی شوند. این تصمیم گیری واکنش‌های مختلفی از کارشناسان آموزشی را در پی داشت. برخی از کارشناسان به دلیل نبود ابزار و زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی این اقدام را مفید دانسته و برخی دیگر معتقدند که این موضوع باید با تعهد وزارت آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان همراه باشد.

ابراهیم سحر خیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره حضوری‌شدن مدارس بیان کرد: وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری برای تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مرحله اول باید مطیع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.

کارشناس آموزشی با بیان اینکه تصمیمات محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تعجب‌آور است، گفت: وی در ابتدای سال تحصیلی حضور دانش آموزان در مدارس را اجباری دانست اما بلافاصله عنوان کرد که حضور اختیاری و بنا به صلاحدید والدین است. بعد از اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر گسترش ویروس کرونا و موج سوم در پاییز به دنبال حضوری شدن مدارس، باز هم وزیر تصمیم خود را تغییر داد.

وی ادامه داد: متاسفانه با طولانی شدن مدت زمان بیماری کرونا و تعطیلی مدارس برخی از والدین که هر 2 شاغل هستند ناتوان از نگهداری کودک در منزل شدند و بدون در نظر گرفتن عواقب حضوری شدن مدارس تمایل دارند، فرزندان خود را ساعاتی از روز به مدرسه بفرستند.

سحرخیز با انتقاد از تصمیمات متغیر وزیر آموزش و پرورش درخصوص بازگشایی مدارس مطرح کرد: حاجی میرزایی با تغییر در تصمیات خود در واقع قصد دارد مسئولیت و عواقب حضوری شدن مدارس را بر عهده والدین قرار دهد، در حالی که  بازگشایی مدارس یا دانشگاه‌ها یک تصمیم حاکمیتی است که منافع ملی و کشور در حوزه سلامت باید در آن لحاظ شود.

این معلم اضافه کرد: مردم تنزل در تصمیمات وزارت آموزش و پرورش را نمی‌پسندند و بهتر است وزیر قبل از اعلام تصمیم خود با شورای معاونان این وزارتخانه مشورت کند.

وی با بیان اینکه سامانه شاد برای دانش آموزان کلاس اول و دوم مقطع ابتدایی کارایی لازم را ندارد، گفت: در حال حاضر تصمیم‌گیری بین بد و بدتر است و شاید مسئولان باید تا پایان دوران کرونایی به فکر ارتقا تحصیلی دانش آموزان نباشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =