تعامل و همکاری میان مجلس و دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می‌یابد

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعامل و همکاری بین مجلس شورای اسلامی و این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد حیدری  معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در چهل و یکمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که با حضور روسای واحدهای دانشگاهی  این استان در سالن شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شده بود، با اشاره به افزایش تعامل و همکاری بین دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی  گفت: با حمایت نمایندگان مجلس، در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، معافیت دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت عوارض و تغییر کاربری املاکی که مادام در اختیار دارد به تصویب رسیده است.

وی همچنین جهش و شروع حرکت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر طهرانچی رییس این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این دوران شاهد راه اندازی سامانه های مختلفی ازقبیل آموزشیار، پژوهشیار، آموزش مجازی، مالی، دانشجویی، رفاهی، ساجد و همچنین تفکیک معاونت های فنی و علوم انسانی، توسعه و ارتقای پارک علم و فناوری، راه اندازی مجمع امور خیرین و وقف، انعقاد تفاهم نامه های مختلف و ... از جمله کارهای بزرگ این دانشگاه در این دوران بوده است.

 حیدری همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد با ارگانها و سازمانهای مختلف کشور از قبیل وزارت نفت، بهزیستی، نیروی مسلح، نیروی دریایی، وزارت ورزش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه عملیه گفت: این تفاهم نامه ها به منظور تخصص گرایی، درآمد زایی، حل مساله، تحول آفرینی و فن آوری به امضا می رسند و واحدهای دانشگاهی می توانند از این فرصت برای ارتقای علمی و تحقیقاتی استفاده کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست گسترش و ارتقای کیفی مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان و اعضای هیات علمی را از اولویت های این دانشگاه دانست و اجرای طرح فرهیختگان به منظور اعطای تسهیلات کم بهره به دانشجویان، اساتید و کارکنان، انعقاد تفاهم نامه با فروشگاه رفاه و ارتقای بیمه درمان را از جمله این موارد خواند.

وی با بیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی معتقد به افزایش حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی نسبت به دانشگاه های دولتی است گفت:  با توجه به هزینه و درآمدها و  عدم اختصاص بودجه و کمک دولتی، این طرح در دانشگاه با توجه به درآمدهای محدود دانشگاه، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.  

حیدری با بیان این مطلب که طرح "هر کارمند یک خانه" به منظور تهیه خانه مسکونی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است افزود: در آینده ای نزدیک  قراردادی به این منظور با وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست نیز با بیان این مطلب که  انقلاب اسلامی مرهون و مدیون شهدای گرانقدری است که امرروز فضای تکاپو و تلاش را برای همگان فراهم کردند گفت: آنچه در گذشته انقلاب اسلامی شاهد بودیم از جنگ با مخالفان داخلی تا مبارزه با دشمنان خارجی و 8 سال دفاع مقدس همگی جز با اتکا و توکل به خداوند ممکن نبود و میسر نمی شد.

حیدری افزود: آنچه در استان خوزستان اتفاق افتاد حاصل مجاهدت همه اقوام، قبایل، خانواده ها و اقشار مختلف جامعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای آن بوده است و جابه جای این استان جای یک مجاهد و فرشته الهی است.

دانشگاه ها می توانند به کمک مسئولین مشکلات کشور را حل کنند

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در چهل و یکمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، تاکید کرد: دانشگاه ها باید تامین نیاز جامعه چه در بحث علمی و چه در بحث صنعتی و اقتصادی را هدف خود قراردهند.

یوسفی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی وارد کارهای اجرایی کشور شده و بخشی از بار مشکلات کشور را به دوش می کشند، که این موضوع حاصل تلاش تمام کسانی است که در این مجموعه زحمت کشیدند.

توسعه علم و دانش مبتنی بر ارتقای شرکت های دانش بنیان است

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که توسعه علم و دانش یکی از ماموریتهای دانشگاه گفت: توسعه علم و دانش مبتنی برتوسعه، تقویت و ارتقای شرکت های دانش بنیان است.

براتی بومی سازی صنایع، مدیریت هزینه و بودجه،   افزایش جذب دانشجو، تمرکز بر تحقق بودجه و عدم انحراف از آن، فعال کردن کانونها و نشریات دانشجویی و اساتید، برگزاری موفقیت آمیز آموزش های مجازی، ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری، گسترش شرکتهای دانش بنیان و عملیاتی کردن طرحهای درآمد زایی را از جمله فعالیتهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر خواند.

انتهای پیام /

تبدیل شدن اعضای هیات علمی به شرکت های مرتبط با صنعت

دکتر سید محمد جواد صدری مهر مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با توجه به حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم (کارآفرین) دانشگاه آزاد اسلامی را در در این برهه پیشتاز دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان که دارای تشکیلات متحد، منسجم و درهم تنیده است که یکی از مزیتهای مهم این دانشگاه در کارآفرینی  است.

وی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی را  مورد اشاره  قرار داد و گفت: هیچ گونه مانعی برای توسعه فعالیت و نوآوری وجود ندارد.

صدری مهر افزود: یکی از راه های حل مسایل و مشکلات جامعه طرح درست مسایل و مشکلات است. اگر مشکلات و مسایل به صورت صحیح و کارشناسی شده و متناسب با منطقه و بومی طرح شود راه حلی که پیدا می شود کار آمد بوده و می توانیم حله مسئله مفید برای صنعت و جامعه داشته باشیم.

صدری مهر با تاکید به این مسئله که واحدهای دانشگاهی ارتباط با صنایع را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند از تبدیل شدن اعضای هیات علمی به شرکت های مرتبط با صنایع و دانشگاه خبر داد.

همچنین در این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر حسن براتی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر تقدر و تشکر به عمل آمد.

در پایان این نشست، روسای واحدهای دانشگاهی به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مسایل و مشکلات دانشگاه های خود پرداختند.

پیش از این نشست نیز، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه شرکت کنندگان در این نشست با حضور بر مزار دو شهید  گمنام واحد اهواز، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

کد خبر: 1088311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =